Jak wymienić cewkę zapłonową w samochodach Renault?

Niestety częstym problemem z silnikami marki Renault (Laguna, Megane itp.) jest awaria cewki zapłonowej. Mnie, posiadacza Laguny, dopadło to już dwukrotnie i to w najmniej odpowiednim momencie. Obecnie zawsze wożę ze sobą zapasową cewkę, żeby w przypadku kolejnej awarii móc samemu rozwiązać problem bez wzywania pomocy drogowej czy konieczności jechania kolejnych 100km na trzech cylindrach.

  • Cewka zapłonowa, klucze nasadowe.
1

Na początek jak rozpoznać, że mamy do czynienia z awarią cewki. Po pierwsze zapali się kontrolka awarii silnika, a po drugie samochód zacznie bardzo dziwnie pracować. Dziwną pracę można porównać do pracy traktora. Czuć wyraźne drgania na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, na niskich obrotach samochód gaśnie.


2

Po otwarciu maski samochodu zdejmujemy plastikową osłonę silnika (widoczna jest na zdjęciu). Jest ona na metalowych zatrzaskach, które powinny ustąpić po lekkim szarpnięciu.


3

Po zdjęciu osłony mamy już dostęp do czterech cewek zapłonowych. Na zdjęciu zaznaczone są czerwonymi kółkami.


4

Teraz należy zdiagnozować, która cewka uległa awarii. Przy pracującym silniku odłącz pierwszą cewkę po lewej. Jeśli samochód zgaśnie, oznacza to, ze cewka była sprawna więc podłącz ją i ponownie uruchom samochód.


5

Odłącz kolejną cewkę. Jeśli silnik dalej pracuje jak pracował oznacza to, że to jest właśnie wadliwa cewka, którą należy wymienić.


6

Zastąp wadliwą cewkę nową, przykręć i podłącz. Załóż osłonę silnika i ruszaj w dalszą drogę.


Przeczytaj teraz:

  1. Tomasz SokółTomasz Sokół

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 04.06.2011

    Komentarze