Jak taniej ubezpieczyć oldtimera?

Samochody to oczko w głowie każdego faceta. Jest kilka takich aut których posiadanie jest marzeniem każdego. Samochody klasyczne wiekowe są cudowne i oryginalne, ale ich wiek powoduje, że obowiązkowe ubezpieczenie OC jest drogie i wiek powoduje dodatkowe zwyżki. Co trzeba spełnić, żeby móc samochód ubezpieczyć taniej?

  • Oldtimer po czterdziestce.
1
Oldtimer Opel GT 1969 rok Oldtimer Opel GT 1969 rok

Samochody stare zarejestrowane standardowo jest ciężko ubezpieczyć, ubezpieczający obciążany jest zwyżkami za wiek pojazdu. Stąd często amatorzy nie decydują się na zakup oldtimerów takich jak Mustang, Spitfire czy Opel GT (z lat 69-71). Jednym ze sposobów na obniżenie wartości składki ubezpieczenia takich pojazdów jest zarejestrowanie ich jako zabytkowe. Zaletą jest bezterminowy przegląd i zniżki za zabytkowość pojazdu u wielu firm ubezpieczeniowych. Wadą jest to, że samochód musi być możliwie bliski oryginału i zakwalifikowany przez Konserwatora Zabytków jako pojazd zabytkowy. Wymusza to stosowanie możliwie oryginalnych części i brak znaczących modyfikacji pojazdu. Również sprzedaż takiego pojazdu za granice kraju jest problemem, wymaga zgody Konserwatora Zabytków.

2

Nie wszystko jednak jest stracone. W sukurs użytkownikom bardzo starych samochodów przyszło Polskie Towarzystwo Ubezpieczeniowe, które w swojej ofercie posiada ubezpieczenie OC dla pojazdu historycznego. Wystarczy, żeby samochód posiadał więcej jak 40 lat i zwyżki za wiek auta znikają, co sprawia że mając zniżki za bezszkodową jazdę płacimy podobnie jak za nowy samochód z salonu.

3

Mamy obecnie rok 2012, więc auta wyprodukowane i zarejestrowane po raz pierwszy przed rokiem 1972 będą idealne do takiego ubezpieczenia OC.
Przykładem jest prezentowany na ilustracji porady Opel GT z 1969 roku.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Jak dobrze poszukać na wszystko znajdzie się rada.

Przeczytaj teraz:

  1. Darek Rogowski

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 22.09.2012

Komentarze

Warto zapamiętać, kiedy mój garaż zapełni się juz takimi furami :D