Jak golić nogi?

Golenie nóg w potocznym rozumieniu oznacza usuwanie zbędnego owłosienia z tych części ciała – i to nie tylko z użyciem maszynki do golenia. Domowych sposobów na pozbywanie się owłosienia z nóg jest kilka. Warto poznać zasady prawidłowego przeprowadzania depilacji nóg, by móc bez kompleksów pokazać gładkie łydki, które nie będą straszyć ani krwawymi bliznami, ani zaczerwienionymi porami na skórze. Podstawowa zasada, która obowiązuje przy każdym rodzaju depilacji, brzmi: higiena przede wszystkim.

  • Depilator, wosk do depilacji na zimno, kremy, pianki depilujące, maszynka do golenia, oliwka dziecięca.
1

Jak golić nogi używając maszynki?
Zacznij od wydezynfekowania ostrzy: przelej je wódką lub zamocz na kilka sekund w wodzie utlenionej. Jest to szczególnie istotna czynność, jeśli używasz tych samych nożyków kilkakrotnie. Nogi umyj, ale nie szoruj ich żadną szorstką myjką. Dokładnie spłucz brud. Na wilgotną skórę nałóż preparat do golenia i równomiernie go rozprowadź. Możesz też – zamiast stosowania profesjonalnych środków - dokładnie namydlić skórę delikatnym, dziecięcym mydełkiem. (Ten ostatni sposób sprawdza się szczególnie w tzw. warunkach polowych.) Maszynkę prowadź łagodnym, równomiernym ruchem prostopadle do układu ostrzy, ciągnąc ją w górę nogi. Nigdy nie prowadź maszynki równolegle do kierunku, w którym leżą ostrza – zanim się zorientujesz, rozetniesz spory kawałek skóry. Nie naciągaj też skóry i nie naciskaj zanadto na jej powierzchnię – inaczej ostrzem zbierzesz nie tylko włosy, ale i pas naskórka. Co kilka pociągnięć opłucz ostrza z zebranych włosów. Płucz nożyki tylko w zimnej wodzie, by nie odkształciły się i nie stępiły. Maszynkę po użyciu dokładnie umyj i osusz. Zanim ją schowasz, przelej ostrza alkoholem. Wydezynfekuj też wszelkie zadraśnięcia lub rozcięcia skóry.

2

Jak golić nogi używając pianki lub kremu depilującego?
Kup dobrej jakości preparat do depilacji, który można kłaść na większe połacie skóry. Koniecznie przed pierwszym użyciem sprawdź na małym, ukrytym kawałku skóry, czy nie masz uczulenia na preparat. W tej metodzie najważniejsze jest skrupulatne przestrzeganie zaleceń producenta preparatu. Jakiekolwiek odstępstwa mogą skończyć się nieprzyjemnym podrażnieniem skóry. Zanim nałożysz preparat – umyj nogi, dokładnie spłucz i osusz je. Środek do depilacji nakładaj, ale – tu uwaga! - nie wmasowuj – szpatułką, niezbyt cienką warstwą na skórę. Po upływie określonego czasu, ostrą stroną szpatułki zbierz włoski razem z resztkami specyfiku. Szpatułkę prowadź płynnym, zdecydowanym ruchem po powierzchni skóry. Na zakończenie umyj depilowane miejsca letnią wodą; nie używaj szorstkiej myjki ani mydła.

3

Jak golić nogi używając depilatora?
Przygotuj depilator. Umyj nogi i dokładnie spłucz oraz osusz. By włoski łatwiej się usuwało, możesz dłońmi albo niezbyt szorstkim ręcznikiem frote wymasować nogi od dołu w górę. Wolną ręką naciągnij delikatnie skórę w górę i na boki i przejedź po tym fragmencie depilatorem. Nie dociskaj zbyt końcówkami depilatora do skóry, by urządzenie mogło prawidłowo pracować i nie uszkadzało naskórka. Depiluj pod włos, zmieniając ułożenie depilatora zależnie od kierunku wyrastania włosków. Po zakończonej depilacji oczyść maszynkę. Po zakończeniu zabiegu możesz nasmarować skórę specjalnym preparatem pielęgnacyjnym.

4

Jak depilować nogi woskiem na zimno?
Kup dobrej jakości wosk – w drogerii, a nie na straganie na rogu. Zanim użyjesz wosku pierwszy raz, wykonaj test małym kawałkiem, by sprawdzić, czy nie masz uczulenia na preparat. Jeśli nic się nie dzieje, nałóż rozgrzany w dłoniach plaster wosku na depilowaną powierzchnię. Kładź plaster ZGODNIE z kierunkiem wyrastania włosków. Przygładź go dłonią, by wyrównać ewentualne załamania. Następnie jedną ręką przytrzymaj skórę w miejscu, skąd będziesz zaczynać ściągać plaster, a drugą dłonią zdecydowanym ruchem oderwij plaster, ale w kierunku ODWROTNYM do tego, w którym kładłaś/eś plaster. Jeden kawałek plastra może być użyty kilka razy – przykładać go należy miejsce obok miejsca. Po zakończeniu depilacji natłuść skórę oliwką dziecięcą – usuniesz przy okazji resztki wosku.

5

opis porady

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Nie usuwaj włosków z podrażnionych nóg. Nie depiluj się też dzień przed dłuższą podróżą lub w dniu wyjazdu – podrażniona skóra szybko ulega wtedy zakażeniom.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.plAutor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 06.05.2010

    Komentarze

    fajny temat

    ja stosuję depilację woskową i jak dla mnie ta metoda jest najlepsza, chociaż czasem włoski wrastają mi w skórę, ale na to stosuję piling

    wszystko w jednym:)

    też zawsze iałam krostki i jeszcze włoski jak byly oslabione od depilatora to wrastaly mi w skore wiec zrezygnowalam z usukteczniania tej metody depilacji,. zreszta teraz juz wogole nie zawracam sobie glowy depilacja, bo w studio laser zrobilam sobie laserowo depilacje.
    coni - jak boisz sie wosku to laser tez cie moze przerazic. moze to nie jest bardzo bolesne ale nieprzyjemne, Ale tak czy inaczej efekty sa rewelacyjne i sie oplaca

    Ja niestety po depilatorze mam takie nieładne krostki na nogach ;/ Natomiast nie lubię zabiegu z woskiem. jestem trochę panikarą i boję się tego typu" operacji" Niestety po maszynce znowu włoski szybko odrastają. Ostatnio czytałam, że depilacja laserowa pozwala na jakiś czas pozbyć się włosków. Któraś z was próbowała?

    Świetne porada:) Warto z niej skorzystać:) W wolnej chwili,zapraszam do mnie:)

    Dobra porada

    całkiem przyzwoicie zebrane to co już wiedziałam

    Bardzo przydatne rady :)