Jak po rozwodzie pokochać na nowo?

Przychodzi taki czas, że po rozwodzie ponownie chcemy ułożyć sobie życie. Po uporządkowaniu dotychczasowego życia z byłym partnerem, następuje zamknięcie pewnego etapu życia, a otwiera się przed nami zupełnie coś innego. Jak żyć z mężczyzną z odzysku? Czy On jest w stanie po rozwodzie tak mocno, ponownie pokochać? Jak masz się zachowywać, gdy na drodze spotkasz swoją połówkę, a okaże się, że tyle, co jest po rozwodzie? Czy tacy mężczyźni są wartościowymi ludźmi? Nie należy od razu skreślać ich za to, że nie udało im się w życiu i coś okazało się silniejsze, że doprowadziło do rozpadu małżeńskiego.

  • Cierpliwość i zrozumienie piętrzących się problemów.
  • Wspieranie partnera w Jego decyzjach.
1
źródło: http://www.flickr.com/photos/oter/3560209936/sizes/m/in/photostream/źródło: http://www.flickr.com/photos/oter/3560209936/sizes/m/in/photostream/

Przyczyn rozejścia się jest wiele i nie zawsze to wina mężczyzn. Zdarza się, że kobiety zdradzają albo wybierają inną metodę na życie. Jeżeli jesteś w takim związku, gdzie w rachubę wchodzą Jego dzieci i była żona, to przeczytaj te rady. Kandydat kawaler nie posiada takiego bagażu życiowego, jak mężczyzna po rozwodzie.

2
źródło: http://www.flickr.com/photos/tomat3/2552211344/źródło: http://www.flickr.com/photos/tomat3/2552211344/

Życie z mężczyzną po rozwodzie nie jest bajką, czy stąpaniem po niebie, ale można stworzyć szczęśliwy związek. Trzeba tylko nauczyć się właściwego z nim postępowania. Przede wszystkim daj swojemu partnerowi czas na przemyślenie pewnych decyzji i nigdy nie naciskaj, aby składał Tobie deklaracje. To może mocno wystraszyć. On jest w bardzo trudnej sytuacji i musisz go dobrze zrozumieć.

3

Gdy jest dziecko, musisz mieć świadomość, że ono będzie pochłaniać wiele czasu. Musisz być przygotowana na to, że niejeden weekend spędzisz samotnie, bo On jest z dzieckiem. Musisz nauczyć się nie być zaborcza. To cecha, która może tylko Was podzielić, a nie zbliżyć. Szanuj to, że opiekuje się i chce być ze swoim dzieckiem, jak najczęściej. Jednak dbaj o to, aby nie zapominał też o Tobie. Jeżeli zaakceptujesz taki układ, że część czasu Twój partner spędza z dzieckiem, to łatwiej zniesiesz ten ciężar. Musisz przyzwyczaić się do nowej sytuacji i spróbować się z nią pogodzić.

4
źródło: http://www.sxc.hu/photo/795735źródło: http://www.sxc.hu/photo/795735

Nic nie rób na siłę. Staraj się być sobą i nie popełniaj błędów Jego byłej. Dla dobrego rozumienia siebie nawzajem, porozmawiaj z nim o żonie. To pozwoli Tobie dokonać analizy pod kątem plusów i minusów. Będziesz wiedzieć, co denerwowało Twojego partnera w byłej partnerce? Jak masz zachowywać się, aby nie zrazić Jego do siebie? Słuchaj go uważnie, bo będzie mówił istotne rzeczy dla Waszego związku. Zapytaj go, co potrzebuje, mówcie, co czujecie i jakie macie oczekiwania w stosunku do siebie.

5

Pełnisz podwójną rolę, ponieważ sama musisz z tym problemem zmagać się, a do tego jeszcze On liczy na Twoje wsparcie, które powinnaś mu dać. Oczekuje od Ciebie, że może w każdej chwili otrzymać Twoją pomoc. Występujesz w roli doradczyni przy Jego trudnych decyzjach. Daj mu ciepło i miłość, na jaką zasługuje, a z czasem na pewno to zaprocentuje w Waszym związku.

6

Postaraj się go przekonać, że On ma nadal pasje i swoje marzenia, które może realizować z Tobą. To, że jest po rozwodzie, nie oznacza, że jest gorszy od innych. Trudno nie każdy w życiu ma szczęście w miłości. Jest bogaty w doświadczenia i bardziej ostrożny w podejmowaniu zbyt pochopnych wniosków. Pomóż mu przekonać do tego, że jesteś dla Niego właściwą kandydatką, która chce iść razem z nim przez życie. Pan po rozwodzie, to stereotyp, że nie jest w stanie okazywać uczuć i zaangażować się w nowy związek.

7

Musisz zaakceptować ograniczenia, jakie niesie związanie się z mężczyzną po rozwodzie. Jeżeli zrozumiesz, co powinnaś robić, aby stworzyć i dać mu drugą szansę, to będziesz na pozycji wygranej. Pamiętaj nie rywalizuj z Jego byłą żoną, bo ona zawsze będzie miała asa w rękawie w postaci dzieci. Musisz się pogodzić z faktem, że Jego z nią, łączą tylko ich wspólne dzieci.

8

W trakcie trwania i budowania na nowo związku, Ty nie zaniedbuj się tylko bądź cały czas intrygująca dla Niego. Niestety kobiety często w ferworze obowiązków zapominają o sobie i to staje się początkiem ich problemów. On musi czuć, że jesteś podporą psychiczną w jego trudnym okresie. Przychodząc do domu, niech wraca do niego z przyjemnością, a Ty witasz go na dzień dobry z uśmiechem na twarzy i mówisz, że obiad już gotowy. Pracujcie nad tym, aby stworzyć Wasz azyl i ognisko domowe, a co za tym idzie, szczęśliwy związek.

9

Uwagi i spostrzeżenia

  • Nie każdy potrafi przetrwać tak ciężką próbę.

Przeczytaj teraz:

  1. Ewa  WilczekEwa Wilczek

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 27.02.2011

    Komentarze

    To bardzo ciężki temat i rozpatrywać go trzeba indywidualnie.

    Nie łatwo:)

    To bardzo trudna decyzja i niekończący się temat.

    Każdy pownien to przeczytać ;) G

    Strach jest ogromny. Szczególnie, jesli ta druga strona pozostawiła po sobie żal i negatywne uczucia ( a tak jest zazwyczaj). Boimy się, że znów nas skrzywdzą, że nie pokochają, że znów trzeba będzie przez to przechodzić. Jednak są dwa rodzaje nowych związków: takie po jakimś czasie od poprzedniego i takie , które powstają w trakcie trwania poprzedniego związku. Jednak warto dać sobie szansę, spróbować na nowo, gdyż każdy człowiek musi mieć oparcie w innej osobie.

    To chyba jeden z najtrudniejszych tematów i decyzji ludzi decydujących się na ten krok. Pozdrawiam.

    To trudny temat.

    Nie przypuszczałam, że zdjęcie wzbudzi takie emocje. To prawda, że rozwód jest przeżyciem traumatycznym.

    Zdjęcie rzeczywiście jest drastyczne! I chyba nic, więcej nie muszę pisać. Bolesna prawda.

    Pioker - ktoś kiedyś powiedział :" Życie nie je bajka. Życie je bitwa". I tak jest. Ja osobiście uważam, że ten rozdział mojego życia przebiegł bardzo dobrze i super spokojnie. Znam dziewczyny i chłopaków, którym nie poszło tak gładko z rozwodem i rozstaniem. Najczęściej jedna ze stron jest "paskudna". Jednak częsciej obie strony zachowują się jak, za przeproszeniem "para debili".
    A zdjęcie .... cóż najbardziej realne i przemawiacjące do uczuc i emocji jakie widziałam.

    Pioker, niestety życie jest brutalne i nie oszczędza. Człowiek całe życie się uczy. Jak widziałeś wcześniej takie doświadczenia mają ludzie. Smutne, ale prawdziwe. Zdjęcie, chyba bardzo dobitnie odzwierciedla to, że właśnie, coś pięknego się skończyło. Skoro się zamknęło pewien rozdział, to, dlaczego nie spróbować poukładać swoich spraw na nowo. Dobrze, że nie masz takich problemów, ale porada chyba spełnia swoją funkcję? Pozdrawiam.

    przerażając, horror

    w temacie nie mam nic do powiedzenia, ale strasznie brutalne zdjęcie, strasznie ...

    Risika, masz we wszystkim rację. Coś, co ma się skończyć, nie musi wzbudzać agresji. Można załatwić to wszystko na prawdę kulturalnie. Wiele prawdy z Twojego doświadczenia płynie. Twoje wskazówki są warte zapamiętania i zastosowanie się do nich. Pozdrawiam. Nieźle rozpisałaś się, ale chyba to jest potrzebne. Dobrze, że nie ma ograniczonej ilości znaków tak, jak w komórce 160 i koniec:). Pozdrawiam.

    Wiecie, z własnego doświadczenia wiem, że rozwód na spokojnie daje nowe możliwości - ja z moim byłym mężem lepiej dogaduję się po rozwodzie niż przed. Jeśli kogoś czeka taka niemiła rzecz jak rozwód, to dla własnego dobra i dla dobra dzieci trzeba spróbować się dogadać ze sobą. Złość i nienawiść niczego dobrego nie przynoszą, a wręcz przeciwnie - prowadzą do jeszcze większej agresji i nienawiści.
    Wiem jak trudno przełknąć zdradę, złość i wszelkie złe emocje i uczucia w stosunku do tej drugiej strony, jednak warto spróbować. Po pewnym czasie jeśli oboje się postaracie przestaniecie się obchodzić jak dwa wściekłe kocury, zaczniecie rozmawiać ze sobą. Oczywiście dotyczy to w większości związków, gdzie są dzieci.
    Takie spokojne załatwienie sprawy daje możliwość na to, że Wasz były partner nie będzie skakał do oczu obecnemu partnerowi - wiem co mówię:)
    Najważniejsze jest jednak w takim załatwieniu sprawy, aby nie popełnić dwóch będów:
    1. Nie nastawiajcie dzieci przeciw byłym partnerom - One nie są winne, że dorosli się nie dogadują; dzieci kochają swoich rodziców bez wzgledu na to jakimi ludzmi oni są. Jeśli uważacie , że wasz partner nie jest ok. w stosunku do was , nie znaczy to, że bedzie w stosunku do dzieci też "BE".
    2. Nigdy nie poddawajcie walki walkowerem - nie ustępujcie dla dobra sprawy, gdyż to prowadzi do nikąd - jeśli coś wam nie pasuje, były partner was próbuje zmanipulować, nie dajcie się. Spotkajcie się na gruncie neutralnym i powiedzcie co jest nie tak, co można zmienić i razem postarajcie się dojść do porozumienia - w końcu kiedyś sie kochaliści:)
    Ale się rozpisałam:o)

    Nie wszyscy mają krystaliczne życiorysy, dlatego powstała taka porada, aby wiedzieć, jak potrafić ułożyć życie sobie na nowo w różnych sytuacjach i przypadkach. Pozdrawiam.

    W sumie to sam rozwód nie ma tutaj aż takiego wpływu. Sytuacja jest taka sama podczas rozstania się bez ślubu. Ciekawe spostrzeżenia.

    Tak oczywiście zgadzam się. W dalszych punktach opisana jest sytuacja, gdybyś Ty była, jako kobieta w takim związku. Ty wolna bez zobowiązań, On niestety z ciężarem życiowym. Jak do tego podejść i jak się w tym odnaleźć. To bardzo trudne tematy, ale nie bez wyjścia. Pozdrawiam.

    Ta sytuacja dotyczy nie tylko związku z mężczyzną po rozwodzie. Kobiet dotyczy to w takim samym stopniu.

    Jasne, nie życzę takich doświadczeń, ale nigdy nie wiesz w kim zakochasz się po uszy albo Twój wybranek. Trzeba sobie zrobić bilans tego, co przemawia za takim związkiem, a jakie są ograniczenia. Pozdrawiam.

    Kurde, mam nadzieję, że mi się to co napisałaś nigdy nie przyda ;)