Jak grać w Othello w Kurniku - Reversi?

Czyli jak nie grać, jakich błędów unikać - krótki poradnik dla początkujących.

1

Poznaj reguły gry, np. tu: http://www.kurnik.pl/reversi/zasady.phtml
Zrezygnuj ze strategii uczenia się zasad w trakcie rozgrywki (dotyczy to także innych gier).

2

Zwracaj uwagę na czas gry - jeśli jesteś początkujący, często przegrasz w grach minutowych i dwuminutowych po prostu dlatego, że skończy Ci się czas. Nie przyjmuj zaproszeń do takich gier.

3

Nie graj strategią zajmowania jak największej liczby pionków przeciwnika w danym ruchu. To fajnie wygląda: w początkowej fazie widzisz swoją przewagę, a kończy się to dotkliwą porażką.

4

Unikaj za wszelką cenę wchodzenia na pola B2, B7, G2, G7. Zajmując te pola, dajesz łatwy dostęp rywalowi do rogów. Raz zdobytego rogu nie można stracić i łatwo w ten sposób zacząć proces pełzania po krawędziach, powiększając liczbę pól, które już nie zmienią koloru do końca rozgrywki.

5

Pola przylegające do rogów na krawędzi (jest ich 8, po 2 dla każdego rogu) zajmuj z najwyższą ostrożnością. Bacz, czy przeciwnik nie może w kilku ruchach zająć tego pola i zdobyć róg.

6

W Reversach ważne jest, by mieć większy zakres ruchów niż przeciwnik. Zmusi go to w końcu do oddania jednego z rogów. By do tego doszło, w początkowej fazie gry staraj się mieć mniej pionków niż przeciwnik. Twoje pionki powinny też być zlokalizowane w centrum planszy - o ile to możliwe. Lepiej też mieć swoje pionki skupione w jednym obszarze niż rozrzucone w kilku małych skupiskach w różnych częściach planszy.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Jeśli miałbym podać najważniejszą zasadę gry w Reversach, to powiedziałbym, że trzeba zdobywać rogi i budować w ich pobliżu swoje imperium.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Piotr Stefaniak

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 20.10.2010

Komentarze