Jak zrobić pyszne śledzie? Śledzie babci Basi- zawijane z grzybami, ogórkiem i cebulą?

Jeżeli lubisz śledzie i szukasz prostego, ale sprawdzonego przepisu- ten jest zdecydowanie dla Ciebie! Testowałem wiele z nich. Rekomenduję jednak ten, który dostałem od mojej babci- w zalewie, zawijane z marynowanym grzybkiem, plasterkiem ogórka i cebulą. Smaczne i rozpływające się w ustach. Zapraszam, zatem na śledzie babci Basi! Jak zrobić (przygotować) pyszne śledzie?

  • 1kg filetów śledziowych, 2 duże i 2 małe cebule, Słoiczek marynowanych grzybów (prawdziwki lub podgrzybki), Kilka ogórków kiszonych lub korniszonów, 1 szklanka octu (250ml), 1 szklanka oleju (250ml), 2 szklanki wody (500ml), Musztarda np. sarepska, francuska, 2 listki laurowe, 5 ziaren ziela angielskiego, 10 ziaren czarnego pieprzu ziarnistego, 2 łyżeczki gorczycy, Szczypta cukru, Dwulitrowy słoik (lub 2 x 1 litr), Wykałaczki.
1
Jak zrobić pyszne śledzie? Śledzie babci Basi Jak zrobić pyszne śledzie? Śledzie babci Basi

Zaczynamy od wymoczenia płatów śledziowych w czystej, zimnej wodzie. W tym celu miskę napełniamy wodą i wkładamy do niej na kilka minut filety śledziowe. Po wymoczeniu układamy je na ręcznikach papierowych celem odsączenia.

2

Kolejnym krokiem jest przygotowanie zalewy, którą zalejemy zwinięte i ułożone śledzie w słoiku. Może to być robione równolegle z etapem 1. Do garnka należy wlać 1 szklankę (250ml) octu, 1 szklankę (250ml) oleju, 2 szklanki (500ml) wody oraz dodać 2 listki laurowe, 5 ziaren ziela angielskiego, 10 ziaren czarnego pieprzu ziarnistego, 2 łyżeczki gorczycy i szczyptę cukru. Całość należy zagotować na małym ogniu, a następnie dokładnie wystudzić.

3

Następnie musimy przygotować resztę składników. 2 duże i 2 małe cebule obieramy i kroimy w plastry. Ze słoiczka z grzybami marynowanymi wybieramy te, które wyglądają najsmaczniej . Ogórki kiszone kroimy w plastry o grubości ok. 5mm. Płaty śledziowe natomiast, jeżeli są za długie możemy przekroić na pół, otrzymując tym samym mniejsze zawijasy, ale większą ilość koreczków.

4

Ułożone na desce płaty śledziowy, wewnętrzną stroną do góry, smarujemy musztardą. Na każdy kawałek kładziemy warstwowo plasterek małej cebuli, plasterek ogórka i grzybek marynowany. Następnie owijamy to śledziem i spinamy przy użyciu wykałaczek. Tak przygotowujemy wszystkie kawałki.

5

Na dnie słoika układamy warstwę plastrów dużej cebuli. Na to koreczki śledziowe. Każdą warstwę koreczków również możemy przełożyć cebulą, dodając ją również na wierzchu słoika. Tak przygotowaną całość zalewamy wystudzoną zalewą i szczelnie zamykamy słoik. Śledzie będą gotowe do jedzenia po odstaniu minimum 4 dni. Zalecany czas leżakowania to 7 dni. SMACZNEGO!!! Marcin Trzos

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Szczególną uwagę należy zwrócić na to, żeby zalewa została dobrze wystudzona przed zalaniem oraz aby śledzie poleżały w zalewie (w szczelnie zakręconym słoiku) minimum 4 doby.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
  1. Marcin Trzos Marcin Trzos

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 26.01.2011

Komentarze

Śledzie wyglądają apetycznie :)