Jak zrobić potrawkę z kurczaka?

Potrawka z kurczaka często gości na moim stole w niedzielę i przy okazji różnych uroczystości. Goście zachwyceni są jej smakiem, być może i Wam również zasmakuje . Smacznego!

  • 1/2 l rosołu
  • 50 g rodzynek
  • 4 łyżeczki cukru
  • 1 mała cytryna lub kwasek cytrynowy (ok. 2 g)
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 surowe żółtko
  • 1/2 szklanki śmietany
  • sól i pieprz
1

Ugotuj kurczaka zgodnie z moim wcześniejszym przepisem: "Jak ugotować wiejski rosół ?"
http://www.zaradni.pl/porada/2632,jak_ugotowac_wiejski_rosol

2

Zalej rodzynki wrzątkiem i po chwili odcedź wodę

3

Do garnka wlej 0,5 l rosołu z kurczaka i dodaj rodzynki, dopraw do smaku cukrem, wyciśniętym sokiem z cytryny lub kwaskiem cytrynowym, pieprzem i solą. Wszystko razem lekko zagotuj.

4

Do 1/2 szklanki przegotowanej zimnej wody dodaj surowe żółtko, wymieszaj. Następnie dosyp 3 kopiaste łyżeczki mąki i mieszaj tak długo, aż nie będzie żadnych grudek. Dopełnij szklankę śmietaną i również wymieszaj.

5

Do gotującego się rosołu z rodzynkami wlej szybko zawartość szklanki i energicznie mieszaj aż do zagotowania się i zdejmij z ognia . Jeżeli sos będzie zbyt rzadki, to szybko rozmieszaj w wodzie więcej mąki (np. łyżeczkę), wlej do sosu i zagotuj.
Sos powinien mieć konsystencję rzadkiego budyniu

6

Sos należy podawać z ryżem ugotowanym na sypko. Najłatwiej ugotować ryż w paczkach zgodnie z przepisem na opakowaniu.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Sosu nie można gotować na dużym ogniu, ponieważ żółtko może się lekko zwarzyć.

Przeczytaj teraz:

  1. Ewa MiastkowskaEwa Miastkowska

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 20.09.2010

    Komentarze

    super

    Dobrze było by wpaść do Pani na takie jedzonko.