Jak zrobić omlet?

Omlet jest idealnym pomysłem na śniadanie. Robi się go szybko, jest sycący i można przyrządzać go na wiele różnych sposób, dzięki czemu szybko nam się nie znudzi.

  • 2-3 jajka
  • 2-3 łyżki mąki
  • 4-6 łyżek mleka
  • 1 łyżka oliwy lub oleju
  • przyprawy
  • ulubione dodatki (słone lub słodkie)
1

Do miski wlej mleko, dodaj mąkę i jajka. Wszystko wymieszaj. Zrób to dokładnie, aby nie było grudek.

2

Całość dopraw. Jeśli będzie to omlet na słono, dosyp szczyptę soli i dodaj pieprz. Możesz również wsypać trochę ziół jak oregano, albo bazylia.
Jeśli będzie to omlet na słodko, dodaj szczyptę soli i 2 łyżeczki cukru.
Całość jeszcze raz wymieszaj.

3

Możesz zrobić omlet z dodatkami.
Do omleta na słono, możesz dorzucić pokrojoną szynkę, kiełbasę, parówki, pieczarki, surową paprykę, cebulkę, kukurydzę, żółty ser.
Do omleta na słodko możesz dorzucić np. rodzynki, banana. Polecam jednak owocami ozdobić już usmażonego omleta.

4

Na patelni rozgrzej olej lub oliwę. Wlej zawartość miski. Smaż na średnim ogniu. Zbyt duży płomień może bardzo szybko przypalić omleta.

5

Po chwili odwróć omleta na drugą stronę. UWAGA, nie jest to zbyt proste. Pomóż sobie łopatkami do smażenia lub weź drugą patelnię i nakryj tą, na której smażysz omleta. Następnie odwróć patelnie tak, aby ta na której smażysz omleta znalazła się na górze. Omlet sam opadnie na drugą patelnię. Dokończ smażenie.

6

Po usmażeniu do omleta na słono bardzo dobrze pasują sosy np. czosnkowy czy zwykły ketchup.
Do omleta na słodko najlepiej pasują świeże owoce, lub dżem czy powidła. Można posypać go również cukrem pudrem.

7

SMACZNEGO!

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Mateusz SkoczekMateusz Skoczek

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 19.04.2011

    Komentarze

    coś nowego, super

    Do omletu dodaję odrobinę proszku do pieczenia, jest wtedy bardzo puszysty.

    Omleta z tuńczykiem jeszcze nie jadłem, ale będę musiał spróbować, bo tuńczyka bardzo lubię.

    ja omlet robię bez mąki. Uwielbiam z tuńczykiem.

    Uwielbiam :)