Jak zrobić kluski śląskie ?

Bardzo pyszne obiadowe danie. Nie jest trudne w wykonaniu, a smakuje wyśmienicie. Fantastycznie pasują do pieczeni lub gulaszu, ale spokojnie można je też zjeść samodzielnie.

  • Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 100 gram mąki ziemniaczanej
  • 100 gamm mąki przennej
  • 2 jaja
  • sól
1

Ziemniaki trzeba umyć oraz obrać. Następnie należy gotować je około 20 minut w osolonej wodzie. Gotowe trzeba odcedzić, odparować i przecisnąć przez praskę.

2

Gotowe zagniatamy z mąką ziemniaczaną, jajkami i szczyptą soli. Z gotowego ciasta rękoma oprószonymi mąką formować należy kulki (wielkości orzecha włoskiego). Kulki układamy na stolnicy obsypanej mąką pszenną. Każdą z nich lekko spłaszczamy i palcem robimy w nich okrągłe wgłębienia.

3

Ugotować należy około 3 litry wody, osolić ją i do wrzątku wkładać należy kluski. Mieszamy i gotujemy je około 3 minuty od chwili, gdy wypłyną na powierzchnie. Gotowe wyjmować należy łyżką cedzakową i odsączyć w nadmiaru wody. Pysznie smakują okraszone skwarkami albo z sosem mięsnym. Świetnie sprawdza się też sos pieczarkowy/ grzybowy.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Ciasto można również przyprawić pieprzem podczas urabiania. Ja czasami dodaję nawet paprykę słodką w proszki. Kluseczki są wtedy piikantniejsze.

  • Koleżanka doniosła mi, że pyszną okrasą jest również podsmażony, wędzony boczek.

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Ewelina Zach Ewelina Zach

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 25.03.2011

Komentarze

Na imprezach lepsze nawet od mięs.

rewelacja

Są wyśmienite także polecam :-)

Moja córka uwielbia kopytka więc muszę jej teraz zrobić kluski śląskie.:>