Jak zrobić galaretkę z kurczaka?

Galaretka z kurczaka może być podawana przy okazji różnych uroczystości jako tzw. zagrycha i nie tylko. Można do jej przygotowania wykorzystać mięso gotowane, np. pozostałe po obiedzie.

  • Przepis na dwie małe miseczki
  • ok. 300 g gotowanego mięsa drobiowego
  • 2 szklanki rosołu
  • 2 płaskie łyżeczki żelatyny
  • 4 łyżki octu 10% wg uznania
  • ziele angielskie, listek laurowy
  • sól i pieprz
  • 1 lub 2 jajka ugotowane na twardo
1

Ugotować mięso z kurczaka wg mojego przepisu "Jak ugotować wiejski rosół?".

2

Wyjąć mięso z rosołu, lekko ostudzić, oddzielić od kości i usunąć chrząstki oraz skórę.

3

Mięso lekko rozdrobnić na małe kawałki i ułożyć w miseczce, dołożyć pokrojoną w talarki marchew.

4

Sposób przygotowania wywaru:
Wcześniej odlać 1/2 szklanki rosołu, lekko ostudzić i wsypać 2 płaskie łyżeczki żelatyny, żeby trochę napęczniała.
Następnie 2 szklanki chudego rosołu wlać do garnka, dodać około 4 łyżek octu i lekko zagotować.
Odstawić z ognia, włożyć napęczniałą żelatynę i dokładnie wymieszać .
Wywar musi być dość słonawy i kwaśny, ponieważ gdy ostygnie, ten smak będzie łagodniejszy.

5

Zalać wywarem rozdrobnione mięso, dodać odrobinę listka laurowego, ziele angielskie i pieprzu.
Aby galaretka ładnie się prezentowała można dodać 1 lub 2 jajka ugotowane na twardo i przekrojone na pół.

6

Galaretkę również można wlać do słoików, ale musi być bardzo gorąca. Słoiki zakręcić mocno przykrywką i przykryć ściereczką, aby dobrze zaciągnęły. Dzięki temu możemy przechowywać galaretkę dłużej - nawet miesiąc.
W miarę potrzeby można ją rozpuścić, przelać do miseczek, udekorować, wystudzić i danie gotowe.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Galaretka najlepiej smakuje na drugi dzień.

  • Galaretkę można również przechowywać w słoikach.

Przeczytaj teraz:

  1. Ewa Miastkowska Ewa Miastkowska

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 19.09.2010

Komentarze

Jak ja uwielbiam taką galaretkę...