Jak zrobić faszerowane skrzydełka drobiowe?

Tak przyrządzone skrzydełka, to nie tradycyjne zwykłe skrzydełka, ale wyśmienite skrzydełka faszerowane pieczarkami.

  • 1,5 kg skrzydełek drobiowych
  • 400 g pieczarek
  • 100 g sera
  • 1 cebula
  • duży ząbek czosnku
  • 1 łyżka keczupu
  • 1 łyżka oleju
  • papryka ostra
  • pieprz
  • sól
  • mix przypraw do kurczaka
1

Skrzydełka z kurczaka oczyść i wytrybuj kości. Zaopatrz się w dobry nóż z ostrym końcem i do dzieła!

2

Gdybyś miała/miał problem z trybowaniem, usuwaniem kości, to usuń chociaż tę pierwszą kość od grubszej części skrzydełka.

3

W miseczce przygotuj i wymieszaj przyprawy. Ja na 1,2 kg wytrybowanych skrzydełek przygotowałam w miseczce 1 łyżeczkę przyprawy pikantnej czerwonej i 1 łyżeczkę przyprawy ziołowej do kurczaka, 1 płaską łyżeczkę soli, szczyptę papryki ostrej i szczyptę pieprzu.

4

Obsyp skrzydełka sporządzoną mieszanką przypraw, dodaj po 1 łyżce keczupu i oleju oraz wyciśnięty przez praskę jeden duży ząbek czosnku, wymieszaj całość i pozostaw na 2 godziny w chłodnym miejscu.

5

Sposób przygotowania farszu:
Pokrój w drobną kostkę cebulę oraz pieczarki. Rozgrzej na patelni 1 łyżkę oleju i lekko podsmaż cebulę, następnie dodaj pokrojone pieczarki, doprawiając całość pieprzem i solą. Patelnię na chwilę przykryj pokrywką, żeby pieczarki puściły wodę, następnie odkryj i smaż tak długo, aż woda całkowicie odparuje.

6

Ser poszatkuj na grubych oczkach tarki do jarzyn, następnie dodaj do usmażonych pieczarek.

7

Lekko podgrzewaj patelnię i mieszaj ser z pieczarkami tak długo, aż ser się rozpuści i sklei farsz. Ostudź.

8

Przygotowane, wytrybowane wcześniej skrzydełka napełnij farszem w miejscach, gdzie wcześniej były kości i ułóż je w specjalnym worku do pieczenia. Worek należy nakłuć w kilku miejscach i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temp. 180 st.C przez około 1 godzinę.
Jeżeli skrzydełka będą zbyt mało przyrumienione, to potrzymaj je jeszcze chwilę dłużej w piekarniku.

9

Uwagi i spostrzeżenia

  • Do farszu można również dodać pokrojonego w kostkę ogórka kiszonego.

  • Uważaj żeby nie przekłuć worka od spodu, ponieważ będzie nam wyciekały sos i tłuszcz.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Ewa Miastkowska Ewa Miastkowska

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 13.11.2010

Komentarze

Wygląda smakowicie:)

Wygląda smakowicie:)

chyba są pyszne

Pyszności. Zazwyczaj zajadam się drobiem. Jakoś tak wyszło, że najbardziej lubię to mięsko. Dzięki za ciekawy pomysł na przyrządzanie tego pysznego mięsa :-)

Aż mi ślinka cieknie.