Jak upiec pyszną włoską pizzę na cienkim cieście w domowym piekarniku?

Domowa włoska pizza jak z najlepszej pizzerii? Tak to jest możliwe jeśli posiadasz jakikolwiek piekarnik w domu (nawet z epoki "późnego gierka")! I jeśli posiadasz Fratelli Pizza Stone (kamień do wypieku pizzy) . Ciasto na pizzę (porcja na 8 pizz o średnicy około 25 cm) + sos.

  • Kamień do wypieków pizzy - fratelli pizza stone
  • Piekarnik
  • Składniki na pizzę ;-)
1

Zdobądź metodą zakupu ;-) lub przeszukaj lodówkę w poszukiwaniu następujących składników:
1 kg mąki pszennej „500”, 1,5 łyżki stołowej cukru, 1,5 łyżeczki soli, 50 ml oleju, 0,5 l. letniej wody, 20 g drożdży.

2

Rozdrobnić drożdże z cukrem i zalać wodą.

3

Dodać sól i dobrze wymieszać.

4

Do rozczynu wsypać mąkę i wyrabiać ręcznie przez około 5 minut.

5

Do wyrobionego ciasta dolać olej ciągle mieszając aż będzie „odchodziło" od ręki.

6

Przygotowane ciasto spryskać wodą, przykryć ściereczką lub folią i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 30 minut.

7

Wyrośnięte ciasto podzielić na 8 równych porcji formując w kulki. Wystarczy teraz zagnieść przygotowaną kulkę ciasta w okrągły, cienki placek (dłońmi lub przy pomocy wałka) i dalej przygotowywać pizzę wedle własnych upodobań.

8

Włóż kamień do swojego piekarnika na niski poziom i nagrzewaj go przez minimum 30 - 40 minut w maksymalnej temperaturze tj. około 250°C.

9

Na śliskim blacie posypanym mąką uformuj okrągły, cienki placek z przygotowanej uprzednio kulki ciasta, najlepiej za pomocą wałka

10

Posyp mąką dosyć obficie drewnianą łopatkę, aby uniknąć przyklejenia się ciasta i ułatwić nałożenia na kamień.

11

Ułóż uformowany placek na łopatkę.

12

Nałóż na placek dowolne, ulubione dodatki (w pierwszym rzędzie sos, później ser mozzarella i np. pieczarki, szynkę, peperoni, oliwki itd.).

13

Używając ruchów posuwisto-zwrotnych nałóż przygotowaną pizzę z łopatki na dobrze nagrzany uprzednio kamień.

14

Piecz pizzę aż brzegi ciasta będą rumiane a sam placek bez trudu odchodzi od kamienia (7-10 min.).

15

Za pomocą łopatki ostrożnie zdejmij pizzę z kamienia i ułóż na dużym talerzu.

16

Posyp pizzę ulubionymi ziołami np. oregano.

17

Pokrój pizzę na dowolnej wielkości trójkąty.

18

Smacznego!

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Krzysztof KosteckiKrzysztof Kostecki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 20.02.2010

    Komentarze