Jak przyrządzić smaczne potrawy z wątróbki drobiowej?

Wątróbka drobiowa jest zdecydowanie delikatniejsza od wieprzowej. Jest również łatwiejsza w przygotowaniu oraz zawiera mniej tłuszczu a więc jest mniej kaloryczna. Wątróbkę możemy przygotować na wiele sposobów, z różnymi dodatkami i w różnych smakach więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

  • wątróbka drobiowa, cebula, masło, śmietana,piwo, ocet, mleko, sól, pieprz,musztarda, maggi, jabłko,wódka, surowy boczek, czosnek, pomidory, papryka, pieczarki
1

Wątróbka w sosie piwnym
wątróbki drobiowe - 1 kg
młoda cebula - 0,5 kg
masło - 10 dag
cukier - 1 łyżeczka
piwo - 1 szklanka
śmietana - 20 dag
ocet - 0,5 łyżeczki
mleko - 1 szklanka
sól i pieprz - do smaku
Wątróbki myjemy, oczyszczamy z błon, zalewamy mlekiem i wstawiamy do lodówki na 2 godziny. Po tym czasie osączamy i kroimy w ok. 3 cm kostkę. Cebule obieramy, kroimy w talarki i zalewamy niewielką ilością wody. Dodajemy łyżkę masła, cukier i ocet. Gotujemy na małym ogniu ok. 10 min - do czasu aż woda odparuje. Na patelni roztapiamy masło i smażymy na nim /na dużym ogniu/ wątróbkę - w środku powinna być różowa. Doprawiamy do smaku. Cebulę i wątróbkę przekładamy na półmisek i przykrywamy aby nie wystygła. Na patelnię, na której smażyliśmy wątróbkę wlewamy piwo i podgrzewamy na średnim ogniu ok. 4 min. Powstały sos mieszamy ze śmietaną i polewamy nim wątróbkę z cebulą.

2

Wątróbka w musztardzie
wątróbki drobiowe - 75 dag
cebula - 3 szt
jabłka - 3 szt
mąka - 2 łyżki
masło - 2 łyżki
śmietana 12% - 1 szklanka
maggi - 2 łyżki
musztarda - 2 łyżki
olej - do smażenia
siekany szczypiorek - 2 łyżki
sól, pieprz - do smaku
Wątróbkę opłukujemy, oczyszczamy, kroimy na kawałki. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Jabłka myjemy, bez obierania kroimy na ćwiartki, usuwamy gniazda nasienne a owoce kroimy w kostkę i oprószamy mąką. Jabłka podsmażamy na maśle i zdejmujemy z patelni. Na ten sam tłuszcz wrzucamy cebulę, podsmażamy aż stanie się szklista i zdejmujemy z patelni. Dolewamy trochę oleju, wrzucamy wątróbkę i smażymy.Oprószamy solą i pieprzem.Do wątróbek dodajemy jabłka i cebulę, przykrywamy i chwilkę razem dusimy. Śmietanę mieszamy z maggi i musztardą, podgrzewamy i doprawiamy do smaku.Wątróbki polewamy sosem i podajemy.

3

Wątróbka w boczku
wątróbki drobiowe /najlepiej indycze lub kacze/ - 12 szt
wódka - 30 ml
cienkie, długie plastry surowego wędzonego boczku - 12 szt
sól, pieprz - do smaku
Wątróbki układamy w płaskim naczyniu, skrapiamy wódką, przykrywamy i odstawiamy na noc do lodówki. Następnego dnia każdą wątróbkę zawijamy plastrem surowego boczku, oprószamy pieprzem i każdą porcję zawijamy w folię aluminiową. Pieczemy ok. 20 min. w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Po upływie tego czasu folię odwijamy i dopiekamy 7-10 min - aż uzyskają złotą barwę. Na koniec wątróbki oprószamy solą.

4

Wątróbka w pomidorach lub z jabłkiem
wątróbka drobiowa - 0,5 kg
cebula duża - 1 szt
czosnek - 2 ząbki
pomidory mięsiste - 3 szt
mleko - 1,5 szklanki
sól, pieprz - do smaku
tłuszcz - do smażenia
Wątróbki oczyszczamy, opłukujemy, przekładamy do miseczki i zalewamy mlekiem. Odstawiamy na ok. pół godziny, odsączamy i kroimy na kawałki.Cebulę i czosnek obieramy i drobniutko siekamy. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz /ja najchętniej używam masła/ i szklimy na nim cebule i czosnek. Lekko solimy. Następnie na patelnię dodajemy wątróbki i smażymy razem. Pomidory obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i gdy wątróbka będzie już usmażona dodajemy na patelnię, oprószamy solą i pieprzem, przykrywamy i dusimy pod przykryciem do czasu aż się rozpadną. Jeśli wolimy wątróbkę o lekko słodkawym smaku zamiast pomidorów możemy dodać pokrojone w cienkie plasterki obrane, pozbawione gniazda nasiennego jabłko - wówczas nie dodajemy cebuli i czosnku.

5

Wątróbka z kolorowymi dodatkami warzywnymi
wątróbka drobiowa - 0,75 dag
pomidor - 1 duży mięsisty
papryka żółta - 1 mała
papryka zielona - 1 mała
papryka czerwona - 0,5 strąka
pieczarki - 5 szt
masło - do smażenia
cebula czerwona - 2 szt
mleko - do wymoczenia wątróbki
sól, pieprz, mielona papryka - do smaku
Wątróbkę oczyszczamy, opłukujemy, zalewamy mlekiem i odstawiamy na ok. 30 min.Na patelni rozgrzewamy masło i szklimy na nim posiekaną drobno cebulę. Następnie dodajemy oczyszczone z nasion i pokrojone w kostkę kolorowe papryki oraz pokrojone w kostkę oczyszczone pieczarki. Oprószamy solą, pieprzem i mieloną papryką do smaku.Warzywa zdejmujemy z patelni, dodajemy trochę masła i smażymy odsączoną z mleka wątróbkę. Pomidora obieramy i kroimy w plastry. Do usmażonej wątróbki dodajemy usmażone warzywa, mieszamy i oprószamy przyprawami. Na wierzchu układamy plastry pomidora i chwilę jeszcze dusimy pod przykryciem.

Przeczytaj teraz:

  1. Renata Janicka

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 16.07.2012

    Komentarze

    pyszne

    fajowe:-)