Jak przygotować aromatycznego pstrąga w folii aluminiowej z piekarnika?

Kiedy przeprowadziłam się do Nowego Sącza, pierwsze, na co zwróciłam uwagę, to przepiękne krajobrazy i wszechobecne rzeki, potoki, strumyki... a co za tym idzie - również wszelkiego rodzaju żyjątka zamieszkujące owe tereny. To tutaj pierwszy raz jadłam pstrąga. Nigdy dotąd nie jadłam ryby słodkowodnej, więc podeszłam do tej ryby sceptycznie. Zakochałam się po pierwszym kęsie:) Od tej pory co najmniej raz w miesiącu kupuję świeże pstrągi i pochłaniam je z ogromną rozkoszą!

  • Świeży lub rozmrożony pstrąg (cały, pozbawiony wnętrzności)
  • natka pietruszki (nie musi być posiekana, ilość wg uznania)
  • 2 łyżki masła
  • ok. 3 ząbki czosnku
  • plasterek cytryny
  • sól
  • pieprz
  • pieprz cytrynowy Knorr
  • folia aluminowa i blaszka do piekarnika
  • lekko obgotowane ziemniaki (można dodać surowe, pokrojne w cieniutkie plasterki)
1

Kup świeżego pstrąga (nie za dużego, nie za małego), musi mieć ładny "rybi" zapach, pozbawiony aromatu tranu. Pstrągi najlepiej kupować filetowane, ale z głową i płetwami.

2

Zakupionego pstrąga należy oskrobać z łusek, następnie opłukać i dokładnie osuszyć (najlepiej bawełnianą ściereczką lub ręcznikiem papierowym). Następnie rybkę nacieramy z obu stron solą, można też posypać pieprzem. Odstawiamy ją na ok. 10 min.

3

W międzyczasie przygotowujemy aromatyczne masełko. Do przygotowania go potrzeba ok. 2 łyżek masła, 3 dużych ząbków czosnku oraz soli (można też użyć kostek czosnkowych Knorra, ale własnoręcznie obrany i posiekany czosnek ma lepszy smak i aromat:)) Miękkie masło wkładamy do miseczki, do niego dodajemy drobniutko posiekany lub przepuszczony przez praskę czosnek oraz sól (można doprawić również pieprzem).

4

Pstrąga "nadziewamy" natką świeżą natką pietruszki, masełkiem czosnkowym oraz przekrojonym na pół plasterkiem cytryny (dla smaku można dodać do środka również odrobinę pieprzu cytrynowego Knorra).

5

Na folii aluminiowej układamy pokrojone w plasterki, podgotowane ziemniaki, a na nich układamy pstrąga. Jeśli nam zostało, na wierzch można dać aromatyczne masło czosnkowe.

6

Tak przygotowanego pstrąga wkładamy do piekarnika rozgrzanego na ok 180 st., na ok 20 min.
Ok 5-8 min przed końcem pieczenia można rozciąć folię, w ten sposób pstrąg się ładnie zrumieni na wierzchu.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Tak naprawdę wszystkie produkty (masło, pietruszka, sól, pierz) dajemy wg uznania. Osobiście lubię wyraziste smaki, dlatego nie żałuję przypraw:) Osoby o delikatnym podniebieniu mogą dodać mniej, dbający o linię mogą użyć mniej soli i tłuszczu.

  • Tak przyrządzony pstrąg jest daniem sam w sobie. Można go podać ze świeżymi pomidorami, kuleczkami winogron lub surówką z kapusty pekińskiej.

  • Pstrąga przed zjedzeniem można skropić sokiem z cytryny.

Przeczytaj teraz:

  1. Joasia Zaradni.pl Joasia Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 09.11.2010

Komentarze

super przepis;-)
fajny przepis