Jak otworzyć orzech kokosowy?

Wielu moich znajomych rezygnuje z zakupu kokosa. Wizja wiercenia, walenia młotkiem czy tłuczkiem do mięsa skutecznie zniechęca do kokosa. Istnieje jednak bardzo prosty sposób wydobycia skarbów z twardej skorupy.

  • piekarnik, korkociąg, szklanka, orzech kokosowy
1

Zastanawiające jest jak małpy na rajskich plażach bez większego trudu i to bez narzędzi otwierają kokosy. Temperatura - to cała tajemnica. Nagrzej więc piekarnik do około 60/70 stopni Celsjusza.

2

Przed wsadzeniem kokosa do piekarnika warto wydobyć z niego zawartość płyną. Potrzebować będziemy korkociągu (takiego do otwierania butelek win). Teraz odszukujemy w orzechu miejsca gdzie w bliskiej odległości od siebie znajdują się trzy małe ale wyraźne wgłębienia. To słabe miejsce kokosa i bez trudu wydrążmy tu dwie dziurki. Można poprzestać na jednej ale jak są dwie szybciej spuścimy całą zawartość orzecha.

3

Kiedy już napełniliśmy małą szklankę kokosowym mleczkiem, wrzucamy orzech do wcześniej nagrzanego piekarnika. Po kilku, kilkunastu minutach mamy duże szanse że twarda skorupa sama pęknie. Jeśli to się nie wydarzy, wyciągamy rozgrzanego kokosa z piekarnika - ostrożnie bardzo kruchy.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • smacznego

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 09.01.2011

    Komentarze

    Ciekawe - muszę sprawdzić.