Wizaż nieruchomości - zastosuj i zobacz efekty!

Chcesz wynająć lub sprzedać dom czy mieszkanie? Wizaż nieruchomości, to narzędzie, które znacznie ułatwi i przyspieszy cały proces!

1

Tytuł ogłoszenia.

Jeśli nie korzystasz z usług profesjonalnych pośredników w obrocie nieruchomości i sam zamierzasz wynająć lub sprzedać swój dom czy mieszkanie, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zamieścić ogłoszenie o transakcji na jednym z wielu dostępnych portali ogłoszeniowych. To oczywiste, prawda? Problem w tym, że nawet zawodowi agenci nieruchomości nie do końca "przykładają" się do treści zamieszczanych przez siebie ofert. A przecież dzisiaj portale ogłoszeniowe są dosłownie "zasypywane" anonsami o podobnych treściach, które nie mają żadnych szans na wyróżnienie się! Jak zatem masz skutecznie dotrzeć do potencjalnego nabywcy czy najemcy, skoro Twoja oferta jest tylko jedną z setek innych, całkiem podobnych i niczym się nie wyróżniających.
Opłacenie ogłoszenia promowanego również nie przynosi zbyt dużych korzyści mimo tego, co usiłują wmówić Ci administratorzy danego portalu.
Co zatem zrobić, aby nasze ogłoszenie stało się "inne" i wyróżniało na tle innych ofert?



Po pierwsze TYTUŁ.
Odpowiedni tytuł to 50% sukcesu. Zapewnia, że osoba zainteresowana przeczyta to, co mamy jej do przekazania. Zatytułowanie ogłoszenia "Wynajmę kawalerkę na Żoliborzu" nie spowoduje, że nasza oferta będzie wyjątkowa. Będzie po prostu zwyczajna i podobna do kilkudziesięciu podobnych ogłoszeń. Mówiąc szczerze, będzie zwyczajnie ... NUDNA.
Bądź znacznie bardziej kreatywny. Przeanalizuj atuty lokalizacji swojej nieruchomości. Jeśli np. nieopodal znajduje się przedszkole czy park rozrywki, w którym można aktywnie spędzić czas, zatytułuj swoje ogłoszenie np. w następujący sposób:

  • przedszkole: "Zależy Ci na bezpieczeństwie Twojego dziecka? To mieszkanie zapewni Ci pełen komfort psychiczny!"

  • park rozrywki / aktywne spędzanie czasu: " Dbasz o swoje zdrowie? Musisz tutaj zamieszkać!".



Przyznasz, że tak zatytułowane ogłoszenie z pewnością będzie znacznie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych osób zainteresowanych Twoją ofertą i będzie się znacząco wyróżniać na tle innych anonsów o tej samej tematyce.


2

Treść ogłoszenia.

Skoro już "oprawiłeś" swoje ogłoszenie w chwytliwy i przykuwający uwagę tytuł, możemy przejść do drugiego kroku. Właściwej treści. Poza "standardowymi" informacjami, dotyczącymi metrażu, lokalizacji, wyposażenia i rzecz jasna wszystkich kosztów (wyszczególnij nie tylko to, ile chcesz wziąć za sprzedaż czy wynajem nieruchomości, ale również podaj kompleksowe koszty związane z wysokością czynszu czy opłat eksploatacyjnych - to ważne informacje, które niestety często są pomijane i 'nie doceniane"), postaraj się dosłownie "SPRZEDAĆ" swoją ofertę. Napisz potencjalnemu zainteresowanemu jaki jest rozkład pokoi, ułóż historię "dobrego życia" w tym konkretnym domu czy mieszkaniu. Napisz o tym, jak dobrze mieszkało się tam Tobie i jak wiele fajnych tam spędziłeś. Uwierz mi - opowiedzenie swojej krótkiej i nacechowanej pozytywnymi emocjami historii naprawdę się sprzedaje!


3

Popraw detale i zaaranżuj.

Wiele razy można spotkać się z ogłoszeniami "mieszkanie do remontu".
Powiesz, że nie ma w tym niczego złego? Przecież potencjalny najemca lub nabywca mogą sobie sami przeprowadzić remont nieruchomości, dopasowując ją do indywidualnych potrzeb. Sęk w tym, że jeśli sprzedajesz nieruchomość, to potencjalny i konieczny do wykonania remont wiąże się z koniecznością obniżenia ceny transakcyjnej. W przypadku natomiast, kiedy zamierzasz swój dom czy mieszkanie wynająć, wówczas nie możesz liczyć na to, że najemca na własny koszt przeprowadzi remont nieruchomości, która nie należy do niego, a jeśli już tego dokona, to z pewnością za brak czynszu dla Ciebie przez jakiś czas. W jednym i drugim przypadku, będziesz musiał pójść na pewne ustępstwa, które będą miały bezpośredni wpływ na zdolność wygenerowania z całej transakcji odpowiednich środków finansowych.
Tymczasem wystarczy, że dokonasz kilku drobnych prac - swego rodzaju wizażu nieruchomości, aby problem, o którym piszę w tym kroku całkowicie zniknął!



Zatem:




  1. wymień wszystkie, drobne elementy, które nie pasują do obrazu "idealnej nieruchomości": napraw gniazdka, obluzowane klamki, schowaj "wystające" ze ścian kable, itp.


  2. farba zawsze dobra - zabrudzone mieszkanie nie stwarza dobrego efektu. Pamiętaj, że kupujemy oczami, więc pierwsze wrażenie będzie właściwie w całości decydować o tym, czy transakcja najmu lub sprzedaży w ogóle dojdzie do skutku. Odśwież mieszkanie (dom).


  3. gruntownie posprzątaj - usuń zbędne elementy wyposażenia, upiększające Twoim (!) zdaniem wnętrze nieruchomości. Zdejmij setki obrazków ze ścian i niepasujące do siebie poduszki na sofie. Posprzątaj i schowaj wszystkie rzeczy, które należą do Ciebie a nadal są w mieszkaniu lub domu, których chcesz sprzedać bądź wynająć.


  4. zadbaj o oświetlenie - z pewnością i Ty nie lubisz ciemnych pomieszczeń. Zadbaj więc o to, aby w Twoim domu lub mieszkaniu zwyczajnie stało się jaśniej. Zdejmij grube firany i napraw wszystkie punkty świetlne tak, aby nabywca czy najemca zobaczył przedmiot transakcji w ... "jak najlepszym świetle".




Te kilka kroków sprawi, że potencjalny zainteresowany spojrzy na przedmiot transakcji bardzo przychylnym okiem!


4

Zdjęcia - nie traktuj ich po "macoszemu".

Zdjęcia - nie traktuj ich po "macoszemu". Wizaż nieruchomości.

Kupowałeś kiedyś samochód? Jeśli tak, to wiesz doskonale na co zwracałeś swoją uwagę. Kolor, stan lakieru, wygląd wnętrza, ewentualne ogniska rdzy, etc. To wszystko, na wstępnym etapie analizy oferty sprzedaży mogłeś zobaczyć na zdjęciach, załączonych do ogłoszenia.
Pamiętasz, jak wspomniałem Ci, że kupujemy oczami? Nic bardziej nie torpeduje transakcji, jak niechlujnie wykonane i niewyraźne zdjęcia jej przedmiotu. Przecież aby potencjalny nabywca chciał obejrzeć Twój dom lub mieszkanie, w pierwszej kolejności musi do Ciebie zadzwonić i umówić się na spotkanie. Nie zrobi tego, jeśli zdjęcia zamieszczone do Twojej oferty nie będą dla niego atrakcyjne.
Pamiętaj o tym - to, obok tytułu i wciągającej treści, najważniejszy element ogłoszenia, który zasadniczo decyduje o powodzeniu całego przedsięwzięcia.


źródła zdjęć: Tomasz Ksobiak

  1. Tomasz Ksobiak Tomasz Ksobiak

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 30.03.2017

Komentarze