Perfekcyjne sprzątanie – czy wiesz, co czai się w zakamarkach twojego mieszkania?

Obowiązki domowe pochłaniają mnóstwo czasu, dlatego wiele osób wykonuje je byle jak, aby tylko wydawało się, że jest czysto. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ po powrocie z pracy nie ma się zwykle siły ani chęci, aby odkurzać każdy, najciemniejszy nawet kąt mieszkania. A tymczasem to właśnie tam zbiera się najwięcej kurzu i zanieczyszczeń, które z czasem mogą zacząć wydzielać nieprzyjemne zapachy. Z tego właśnie względu raz na jakiś czas trzeba zrobić gruntowne porządki, a wówczas przyda się pomoc domowa.

1

Co robi pomoc domowa?

Co robi pomoc domowa?

Pomoc domowa przede wszystkim sprząta , co oznacza wycieranie kurzu, mycie okien, odkurzanie, zmywanie podłóg czy pranie. Z takiego profesjonalnego wsparcia wiele osób korzysta przede wszystkim przed świętami, kiedy porządków jest dużo, a czasu niewiele. Pani do sprzątania może też przychodzić raz w miesiącu, a nawet raz w tygodniu – zależy to przede wszystkim od tego, jak dużo jest obowiązków i ile zajmują one czasu.

W przypadku, gdy mieszkanie nie jest sprzątane systematycznie, trzeba liczyć się z tym, że gruntowne porządki zajmą sporo czasu i będą wymagały zastosowania silnych detergentów. Koniecznie trzeba ustalić z pomocą domową, jakie środki będą potrzebne i zapewnić je we wskazanym dniu. Dotyczy to nie tylko detergentów, ale również różnego rodzaju szmatek czy mopów – niektóre pomoce domowe mają własny sprzęt, dlatego warto o to zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

2

Idealna pani do sprzątania – gdzie jej szukać?

Znalezienie doświadczonej i godnej zaufania pomocy domowej wymaga odrobiny czasu i cierpliwości. Można popytać wśród znajomych i rodziny, ale zdecydowanie łatwiejszym sposobem jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy, jaką zapewnia sprzątanie w Łodzi. Na specjalnym portalu internetowym można znaleźć profile pomocy domowych, zawierające najważniejsze informacje, np. zakres obowiązków, preferowany czas pracy, doświadczenie, wiek czy referencje. Są tam również informacje o tym, czy dana osoba pali papierosy, ma prawo jazdy bądź oferuje także dodatkowe usługi, np. wychodzenie z psem.

Po wybraniu kilku ofert można skontaktować się poprzez stronę i umówić na rozmowę kwalifikacyjną. W jej trakcie trzeba określić swoje oczekiwania i ustalić wszystkie szczegóły, jakie znajdą się w umowie. Kandydatek na pomoc domową jest wiele, dlatego dobrym pomysłem jest zaproponowanie dnia próbnego, podczas którego można będzie sprawdzić, czy dana osoba jest punktualna i dokładnie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

3

Jak rozlicza się pracę pomocy domowej?

Większość pomocy domowych ma ustalone cenniki – najczęściej płaci się za godzinę pracy, ale można też rozliczać się za konkretne czynności lub na podstawie metrów kwadratowych. Koszt usługi jest uzależniony też od tego, jakie prace zostały wykonane. W przypadku gruntownych porządków ceny mogą być nieco wyższe niż w sytuacji, gdy pomoc domowa przychodzi systematycznie. Kwestie wynagrodzenia trzeba ustalić jeszcze podczas rozmowy kwalifikacyjnej, aby mieć pewność, że po wykonaniu pracy nie pojawią się żadne nieprzyjemne niespodzianki.

źródła zdjęć: Źródło zdjęcia: Shutterstock

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 10.02.2019

Komentarze