Jak zrywać tapety?

Zrywanie tapety jest prostą, ale czasochłonną czynnością, którą można wykonać samemu bez pomocy „fachowców”. Jeśli mamy czas i chcemy zaoszczędzić pieniądze warto zastanowić się nad wykonaniem tej czynności samodzielnie.

  • 1.Wiadro z wodą 2.Pędzęl do dużych powierzchni 3.Szmatka 4.Szpachelka 5.Płyn do naczyń lub specjalny środek do tapet ; 6.W szczególnych wypadkach wałek z kolcami i specjalny środek na tapety
1

Na początku trzeba dobrze namoczyć tapetę. Można do tego użyć wody z płynem do naczyń, albo kupić specjalny środek w sklepie. Wykonujemy ten zabieg tak długo, aż tapeta będzie cała mokra i nasiąknięta wodą. Do namoczenia najlepiej wykorzystać wiadro z pędzlem do dużych powierzchni.

2

Jeśli wystarczająco namoczyliśmy tapetę może przejść do kolejnego kroku. Za pomocą szpachelki zaczynamy powoli zeskrobywać kawałek tapety. Potem chwytamy rękoma za oderwany kawałek i ciągniemy tapetę. Jeśli jest dobrze namoczona to powinna w tym momencie sama się oderwać się od ściany. Staramy się z wyczuciem oderwać jak największy kawałek. Czynność ta może przypominać nam odrywanie naklejek z przedmiotów, np. naklejki z ceną.

3

Niektóre fragmenty tapety uda nam się oderwać w ten sposób bez problemu. Inne niestety nie będą chciał zejść. W tej sytuacji używamy szpachelki i ostrożnie zeskrobujemy pozostałe fragmenty tapety. Jeśli coś nie chce zejść możemy jeszcze raz namoczyć to miejsce wodą i potem spróbować zdjąć ją szpachelką.

Uwaga: używamy wąskiej szpachelki i staramy się nie porysować nią ściany. Jeśli uszkodzimy nią ściany to będziemy musieli później ją w tych miejscach szpachlować.

4

Kiedy ściągniemy ze ściany całą tapetę bierzemy mokrą szmatkę (lub duży pędzel) i przecieramy cała ścianę na której była tapeta. W ten sposób pozbywamy się resztek tapety, kleju i innych zabrudzeń.
Pamiętaj: przed położeniem kolejnej tapety lub malowaniem ściany trzeba ja oszlifować.

5

Istnieją tapety, których nie da się usunąć powyższą metodą, albo jest to bardzo trudne. Są to tzw. tapety winylowe. W ich przypadku trzeba użyć specjalnego wałka kolczastego (ewentualnie nożyka). Metoda zrywania tych tapet polega na przejechaniu wałkiem po tapecie i zrobienie w niej dziurek. Później trzeba specjalnym środkiem namoczyć ścianę tak, aby dostał się on w te dziurki. Ten zabieg spowoduje, że środek rozpuści klej pod tapetą i łatwiej będzie ją usunąć ze ściany. Po za tym zabieg usuwanie tapet wygląda tak samo.

Przeczytaj teraz:

  1. Łukasz Radziszewski

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 16.08.2010

Komentarze

super, przyda mi się niedługo:)

fajna rada

Ja moczyłam dobrze wodą i zeszła super!

Do namaczania najlepsza jest zwykła woda, tylko trzeba w miarę na bieżąco skrobać szpachelką zanim wyschnie. Do nakładania wody polecam po prostu ławkowiec.

Fajna porada, dzięki Luk!