Jak zrobić beton idealny na fundament ?

Osoby, które mają ogród i nie mają pieniędzy na specjalistów (lub poprostu chcą zaoszczędzić i lubią troche popracować) mogą same wykonać różne budowle na swoim ogrodzie jak np. wędzarnia, mórek, oczko wodne, drewutnia. Do wszystkich tego typu budowli potrzebny jest solidny fundament. Jak wiadomo najlepszym i najtańszym sposobem jest wylanie fundamentu z betonu własnej roboty.

  • piasek cement woda
1

Najpierw musimy zaopatrzyć się w piasek (jeżeli chodzi o fundament to nie musi być on drobnoziarnisty) , cement (25kg cementu kosztuje około 8 zł) oraz wode.

2

Następnie musimy znaleźć jakiś pojemnik w którym będziemy mieszać surowce lub jeżeli są to bardzo duże ilości to dobrze byłoby zaopatrzyć się w betoniarkę. (Mieszanie jest dosyć męczące).

3

Następnie do naczynia wsypujemy mieszankę piachu i cementu w proporcji 3:1, czyli 3 łopaty piachu jedna łopata cementu. Przez chwile mieszamy na sucho (aby piasek z cementem wymieszać).

4

Następnie dolewamy wody. Tutaj nie ma sprawdzonej ilości wody. Wody trzeba dolewać "na oko" . Masa musi być gęsta. (konsystencja taka jak budyniu). Gdy nalejemy zbyt dużo wody to poprostu musimy dosypać troszeczke piasku i cementu.

5

Po dokładnym wymieszaniu masa gotowa jest do nałożnia na fundament.

6

Po zakońćzeniu poracy trzeba dokładnie umyć nasze narzędzia, ponieważ po zaschnięciu ich nie oczyścimy.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • NIC TRUDNEGO

Przeczytaj teraz:

  1. Oskar Mizieliński Oskar Mizieliński

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 10.08.2010

Komentarze

cenne