Jak wykorzystać skorupki od jajek?

Jajka wykorzystujemy w kuchni niemal każdego dnia. Wykorzystujemy żółtka i białka, a co ze skorupkami ? Zamiast wyrzucać je do kosza możemy je jeszcze jakoś przetworzyć.

  • skorupki od jajek, wykałaczki, rzeżucha, wata,woda, wazon, karafka
1
dekoracja stołu wielkanocnego dekoracja stołu wielkanocnego

Zbliża się Wielkanoc więc możemy je wykorzystać jako ozdoby świąteczne.
Zamiast rozbijać skorupki jajek wykorzystanych do wypieków, zróbmy z nich wydmuszki. Następnie możemy je pomalować, ułożyć na paterze lub "nadziać' na wykałaczki i przyozdobić nimi rośliny doniczkowe czy stroiki świąteczne.
Przecięte na pół skorupki po jajkach gotowanych możemy wykorzystać jako ozdobne pojemniczki do wysiewu rzeżuchy.Wystarczy wyłożyć je watą, skropić wodą i wysiać nasiona.

2

Skorupki po jajkach są doskonałym nawozem dla kwiatów doniczkowych.
Skorupki dokładnie rozgniatamy i mieszamy z ziemią roślin doniczkowych.
Skorupki możemy także zmielić, zalać wodą /możemy użyć wody w której jajka się gotowały/ i odstawić na pięć dni a następnie tą wodą podlewać rośliny.

3

Wapń ze skorupek możemy wykorzystać w walce z osteoporozą.
Kilkanaście skorupek /najlepiej białych/ z jajek gotujemy przez ok. 3 min. Następnie wodę odlewamy /możemy wykorzystać do podlewania roślin doniczkowych/, skorupki wysuszamy i mielimy na proszek. Stosujemy ok. 0,25 łyżeczki na dobę popijając obficie wodą.

4

Jeśli już zdecydujemy się wyrzucić skorupki to wyrzućmy je do kompostownika - użyźnią glebę i odżywią rośliny.

5

Najprostszym i najbardziej znanym sposobem / głównie na wsi/ jest wyrzucenie skorupek kurom do zjedzenia. Skorupki należy przedtem wysuszyć, gdyż podanie skorupek z mokrym białkiem może sprawić, że kury będą rozdziobywać jajka.

6

Jeśli w kryształowym czy szklanym wazonie lub w karafce pozostał osad z wody lub alkoholu wystarczy wrzucić do nich skorupki z jajek. Następnie wlewamy trochę wody i energicznie potrząsamy. Odstawiamy na chwilę i znów potrząsamy energicznie. Czynność powtarzamy do uzyskania zadowalającego efektu.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Do kuracji na osteoporozę najlepiej wykorzystać jajka wiejskie a nie z fermy.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Renata Janicka

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 22.03.2012

Komentarze

fajne

Ciekawe:)

Ciekawy sposób na ślimaki - warto wypróbować.

Jeszcze jeden sposób stosowany przeze mnie na działce, przy inwazji ślimaków które czychają na moje warzywa. Pogniecione skorupki po jajkach wysypuję wzdłuż grządek - ślimaki ich nie lubią i ciężko im przez nie się przedostać. Jesienią jak najdrobniej rozdrabniam np motyczką i przekopuje.