Jak wybrać myjkę ciśnieniową?

Ze względu na walory praktycznie myjki ciśnieniowe są coraz chętniej wybieranymi urządzeniami w polskich gospodarstwach domowych. Korzystają z nich zarówno właściciele samochodów osobowych, domów, działkowicze, właściciele firm. Myjka posiada ogromną ilość zastosowań, od szybkiego umycia auta, kostki czy ogrodzenia, aż po dokładne mycie obiektów o wiele większej powierzchni.

1

Myjka ciśnieniowa może okazać się świetną inwestycją - dzięki niej zaoszczędzimy np. czas i pieniądze, które wydalibyśmy na myjnię samochodową czy profesjonalną firmę czyszczącą np. bramy czy ogrodzenia. Na rynku obecnie mamy spory wybór producentów, dlatego teraz postaramy się odpowiedzieć na pytanie, którą myjkę wybrać.

2

Myjka ciśnieniowa - działanie

Głównym zadaniem myjki ciśnieniowej jest wygenerowanie natrysku wody pod ciśnieniem, które mieści się zazwyczaj w przedziale 100-150 bar. Wystarcza ono do usunięcia brudu nawet z trudnych, chropowatych powierzchni - za przykład może służyć np. kostka czy elewacja budynku.

Do odpowiedniego działania myjki potrzebujemy dwóch elementów - źródła zasilania oraz czystej wody. Wyjątkiem są myjki pracujące na akumulatorach lub posiadające silnik spalinowy.

Środek urządzenia to pompa, która jest głównym generatorem wysokiego ciśnienia wody. Z pompy woda przez przewody doprowadzana jest do pistoletu natryskowego, który wyprowadza ją na zewnątrz w zależności od końcówki, którą użyjemy.

3

Wybór myjki - rodzaje i zastosowanie

Odpowiednia myjka ciśnieniowa powinna przede wszystkim odpowiadać naszym potrzebom. Zastanów się przez chwilę, do czego głównie wykorzystywane będzie urządzenie, które wkrótce zakupisz. Myjki ciśnieniowe posiadają wiele cech, których dobór decyduje o ich późniejszym działaniu, a mówimy tu o takich cechach, jak:

  • max. ciśnienie

  • max. temperatura dopływu wody

  • max. długość węża myjki

  • waga urządzenia

Warto także zwrócić uwagę na dodatki, które mogą się okazać naszym podstawowym wyposażeniem - mówimy tutaj w szczególności o pojemniku na detergenty (lub możliwości jego umieszczenia) czy końcówkach dostarczanych wraz z myjką.

Pierwsze, na co zwrócimy uwagę, to maksymalne ciśnienie, które może być wygenerowane przez naszą myjkę. Oczywiście ciśnienie możemy i będziemy regulować w zależności od potrzeb (o ile nasza myjka będzie miała taką możliwość - warto to sprawdzić!), natomiast warto zapamiętać, że:

  • myjki do 130 bar ciśnienia są przeznaczone głównie do mycia samochodu oraz przydomowych zastosowań

  • myjki powyżej 130 barów umożliwią nam także czyszczenie większych czy mocniej zabrudzonych powierzchni.

4

Kolejna kwestia to maksymalna temperatura wody - zazwyczaj zakres temperatur to od 40 do 60 stopni Celsjusza. Jest to duży rozrzut, ponieważ temperatura do 40 stopni to dla nas "letnia" woda, natomiast przy 60°C może dojść już do oparzenia. Gorąca woda w myjce jest szczególnie polecana, jeśli kupiliśmy urządzenie z myślą o pielęgnacji karoserii samochodowej.

Jeśli chodzi o długość węża - w tańszych myjkach jego długość to ok. 5 metrów i mniej, dlatego jeśli planujesz myć kostkę na kilkunastometrowej działce lepiej zaopatrzyć się w nieco droższy model, który może być wyposażony nawet w kilkunastometrowy wąż.

Na sam koniec zostawiliśmy kwestię wagi urządzenia. Co prawda aktualnie niemal każdy model myjki ciśnieniowej wyposażony jest w kółka umożliwiające transport, natomiast nie będą one wystarczającym argumentem, jeśli myjka będzie ważyć 40 kg. Waga myjek może wahać się od nieco ponad 5 do 35-40 kilogramów, warto zatem pomyśleć, jak będziemy transportować urządzenie, czy będzie ono wykorzystywane na równym czy wypukłym terenie.

Podsumowując - wybierając myjkę ciśnieniową przede wszystkim dostosuj model do swoich potrzeb. Odpowiedni dobór myjki jest bardzo istotny, a jej zakup może okazać się jednymi z najlepiej ulokowanych pieniędzy.

źródła zdjęć: Materiały partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 18.04.2020

Komentarze