Jak usunąć osad z kamienia w kabinie prysznicowej?

Kabina prysznicowa, szklane drzwi i wszystko pięknie wygląda, aż do momentu gdy zaczyna się robić osad. Ciężko się go pozbyć. Zaniedbany prysznic i czeka nas długie czyszczenie, a kamień z wody i osad z mydła dalej pozostaje... Wówczas szukamy drogich środków chemicznych. Nie warto jest domowy i szybki sposób pozbycia się osadu z kabiny prysznicowej.

  • Ocet
1

Mieszamy ocet z wodą (2 szklanki octu na szklankę wody) i podgrzewamy np. w garnku.

2

Polewamy ścianki i drzwi prysznica tym roztworem od góry, równomiernie, tak aby spływał powoli w dół po całych ściankach. Czekamy jakie 15-20 min.

3

Myjemy gąbeczką. Spłukujemy.
Jeżeli nie zniknął cały osad powtarzamy czynność. Możemy również podgrzać sam ocet bez wody, będzie silniejszy roztwór- jednakże doznania zapachowe mniej przyjemne.

4

W razie bardzo silnego zabrudzenia i osadu możemy również użyć sodę oczyszczoną. Mieszamy wówczas sodę oczyszczoną z octem. Konsystencja ma przypominać pastę, którą nakładamy na miejsca zaatakowane przez kamień. Czekamy ok 15 minut i czyścimy.

5

Warto pamiętać aby po prysznicu używać "ściągaczki" do wody. Warto zetrzeć wodę pozostającą na ściankach kabiny. Czynność zajmie chwilę ale dzięki temu zaoszczędzimy wiele czasu podczas sprzątania łazienki.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Kinga KaufKinga Kauf

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 14.10.2012

    Komentarze

    Dobry sposób:)