Jak przedłużyć życie kwiatom ciętym; cz.2?

Co zrobić, aby barwne bukiety cieszyły nas choć kilka dni dużej swoją tęczą barw, niesamowitą urodą oraz niesamowitą wonią zapachu. W tej poradzie chciałabym przedstawić kilka prostych i niekosztownych sposobów jak pielęgnować kwiaty w zależności od gatunku.

  • wazon, woda, nożyczki, dobre chęci, odrobina wiedzy
1

Gerbera – po pierwsze należy przyciąć końcówkę gerbera a następnie po nakłuwać szpilką tą część łodygi która jest zanurzona w wodzie, dzięki czemu roślina zostanie bardziej nawodniona co doda jej więcej witalności i trwałości. Wodę gerberom powinno wymieniać się codziennie, gdyż są one bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia.

2

Słonecznik – łodygę słonecznika należy przyciąć 1-2 cm a następnie na paręnaście sekund zanurzyć ją we wrzątku. Po czym wstawiamy kwiaty do chłodnej wody.

3

Anemon – ostatniego czasu bardzo modny kwiat cieszący swoją delikatną oprawą płatków niekwestionowanym urokiem. Chodź wyglądają one bardzo delikatnie są one trwałymi kwiatami pod warunkiem, że poświecimy im codziennie trochę czasu na zmianę wody a co drugi dzień taranie umyjemy wazon. Zabiegi te choć może trochę pracochłonne przysłużą się trwałości kwiatów. Poza tym bukiet należy umieścić chłodnym miejscu z daleka od bezpośrednich promieni słonecznych.

4

Tulipany – do szczęścia tulipanom potrzebna jest stale czysta i chłodna (ale nie zimna!) woda dlatego należy ją zmieniać codziennie. Dobrze czują się w bardziej zacienionych miejscach.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 13.02.2011

Komentarze