Jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z szafy, lodówki, chlebaka itp.?

Wszyscy chcemy, żeby nasze ubrania wyjęte z szafy ładnie pachniały. Co zrobić, gdy zamiast tego odczuwamy zapach stęchlizny? Jak zniwelować nieprzyjemny zapach z lodówki, gdy przejdzie ona nieprzyjemną wonią, np.rybami? Jak pozbyć się zapachu pleśni z drewnianego pojemnika na chleb? Jeśli jeszcze tego nie wiecie, zajrzyjcie koniecznie do tej porady :)

1

Problem zapachu stęchlizny zniknie z szafy, gdy włożymy do niej coś o aromatycznym zapachu.
Mogą to być np. zgniecione goździki (po to, by były bardziej aromatyczne) - najlepiej w bawełnianym woreczku, owoce świeżej pigwy lub skórki ze świeżo obranych cytrusów (pamiętajmy, żeby skórki usunąć po paru godzinach, zanim wejdzie na nie pleśń; nie możemy po prostu o nich zapomnieć) . Piękny zapach roztoczy w szafie również suszona lawenda.

2

Co się tyczy nie przyjemnego zapachu dochodzącego z drewnianego chlebaka, należy przemyć go szmatką nasączoną w wodzie z octem i pozostawić do całkowitego wyschnięcia. Ocet zabija bakterie oraz grzyby, dezynfekując nam chlebak i usuwając nieprzyjemny zapach. Jeśli boicie się, że chlebak przejdzie zapachem octu, możecie użyć np. octu jabłkowego, który jest mniej wonny, ale chodzi głównie o to, by go później dobrze wywietrzyć - i problemu nie będzie :)

3

Zapach z lodówki zniknie, gdy wstawimy do opróżnionej wcześniej lodówki spodek ze świeżo zmieloną kawą, sodą oczyszczoną lub (jak wyżej) octem .

Przeczytaj teraz:

  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 18.09.2010

    Komentarze

    to prawda

    wartościowe