Jak odpowiednio wyposażyć kuchnię?

Kuchnia to wyjątkowe pomieszczenie w każdym gospodarstwie domowym. Powinno być nie tylko przestrzenne i ładnie urządzone, ale także wyposażone we wszystkie przyrządy potrzebne do codziennych prac. Do najważniejszych należą przyrządy wykorzystywane w czasie przygotowywania posiłków oraz napojów. Oprócz tych najbardziej potrzebnych znajdziemy dziś także liczne gadżety i akcesoria dodatkowe. Zapraszamy do lektury, z której dowiesz się – w co warto wyposażyć kuchnię, by gotowanie stało się jeszcze przyjemniejsze.

1

Komfort i wygoda pracy w kuchni

Komfort i wygoda pracy w kuchni

W kuchni spędzamy dużo czasu. Dodatkowo jest to czas poświęcony wykonywaniu niekiedy bardzo intensywnych prac. Z tych powodów, wyposażenie kuchni należy do najbardziej absorbujących spośród wszystkich pomieszczeń w miejscu zamieszkania.

Wiele osób poszukuje sposobów, by usprawnić wykonywanie codziennych obowiązków. Pomocne może okazać się sięgnięcie po specjalne gadżety kuchenne, które ułatwią wykonywanie konkretnych czynności związanych z przyrządzaniem posiłków.

2

Gadżety do kuchni – praktyczne i pomocne

Gadżety do kuchni to nie tylko urządzenia wykorzystywane okazjonalnie, ale także ułatwiające wykonywanie codziennych prac.

Do takich należą wszelkie przyrządy wykorzystywane do mieszania/trzepania/ubijania produktów spożywczych. Najczęściej korzystamy z trzepaczek elektrycznych lub prostych, ręcznych urządzeń, wykonanych z metalu. Znaczącym ułatwieniem może okazać wybór trzepaczki wyposażonej w niewielkie kulki, które dzięki swoim ruchom przyspieszają proces ubijania.

Również dobierając obieraczki, możemy uprościć proces przyrządzania posiłków. Oprócz tych uniwersalnych znajdziemy także obieraczki przeznaczone do szczególnych rodzajów produktów – owoców w twardych skorupkach lub łupinach (na przykład ananasów) lub wyjątkowo cienkich (na przykład pomidorów).

Również odmierzanie porcji produktów może nastręczać codziennych problemów. Z tego powodu, warto wyposażyć się w przyrządy pozwalające na przeliczanie masy i objętości, bądź też dedykowane dla specjalnych typów pokarmów – przypraw, pokarmów sypkich, nasion lub innych.

3

Także urządzenia służące do przetwarzania konsystencji produktów spożywczych mogą być nad wyraz pomocne. Oprócz tłuczków i urządzeń mielących warto sięgnąć także po inne. Do chętnie stosowanych należą specjalne tłuczki do mięsa, których ostra powierzchnia pozwala na nakłuwanie mięsa w trakcie jego przyrządzania.

Mieszanie zup i sosów ułatwią nam łopatki i łyżki, dedykowane do specjalnych grup potraw. Dostępne przyrządy mogą różnić się materiałem wykonania, budową, sposobem chwytania czy rozmiarem. Niezwykle pomocne okazują się także szczypce, przeznaczone do potraw smażonych. Pozwalają przekręcić potrawę na drugą stronę bez ryzyka zaburzenia jej konsystencji.

Osoby chętnie przygotowujące surówki lub pasty warzywne powinny sięgnąć po tarki o specjalnym przeznaczeniu. Znajdziemy zarówno tradycyjne jarzynówki, jak i bardziej skomplikowane modele, wyposażone w dodatkowe elementy. Do takich mogą należeć zbiornik na ucierane warzywa/owoce, wymienne ostrze, mechanizm regulujące ich ustawienie oraz inne. Dla osób mniej wprawionych w gotowaniu – polecamy sięgnąć po tarki wyposażone w dodatkowe zabezpieczenia (także zakładane na palce na czas ucierania).

źródła zdjęć: Materiały partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 13.05.2020

Komentarze