Jak i kiedy napowietrzać trawnik? (aeracja trawnika)?

Napowietrzanie czyli aeracja trawnika jest często traktowane jako magiczny zabieg, który przywróci blask naszemu trawnikowi. Czy na pewno wiemy kiedy i w jaki sposób napowietrzać, aby nasza ciężka praca nie poszła na marne?

  • Widły szerokozębne, deseczki z kolcami, aerator ręczny lub spalinowy.
1

Nakłuwanie płytkie. Stosujemy wiosną lub latem, na wilgotną glebę, przed nawożeniem i nawadnianiem.

2

Cel. Przerwanie warstwy zbitych resztek trawy znane jako filc.

3

Kiedy. Obowiązkowo, jeśli jesienią nie przeprowadziliśmy skaryfikacji. http://www.zaradni.pl/porada/2479,jak_dbac_o_trawnik_jesienia Jeśli zauważymy, iż mimo suszy woda wolno wsiąka w trawnik.

4

Jak. Deski z kolcami przymocowane do butów, kupne „raki” zaprojektowane do tego samego celu, aeratory ręczne w formie bębnów z kolcami.

5

Nakłuwanie głębokie. Stosujemy tylko raz w roku, na powierzchniach nadmiernie zagęszczonych, najlepiej w pierwszej połowie września.

6

Cel. Przerwanie zbitej, nieprzepuszczalnej warstwy gleby na głębokości 5-8 cm.

7

Kiedy. Na gołych płatach wydeptanej ziemi, w miejscach, gdzie trawa niezwykle szybko żółknie w czasie suszy, ogólnie słaba żywotność trawy, po deszczu teren jest podmokły.

8

Jak. Wykonujemy widłami szeroko zębnymi, nakłuwając trawnik co 15 cm i na głębokość 10-15 cm. Na dużych powierzchniach warto skorzystać z aeratora spalinowego.

9

Uwagi i spostrzeżenia

  • Właściwe przeprowadzenie zabiegu napowietrzania trawnika oszczędzi nam niepotrzebnej pracy i rozczarowań.

Przeczytaj teraz:

  1. Sebastian KrajewskiSebastian Krajewski

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 11.09.2010

    Komentarze

    Ja napowietrzam trawnik kilka racy w roku,ponieważ mam duzo mchu.Cenna oprada oczywiście ocena 5+

    Ciekawa porada.