Jak chronić wiosną dom przed owadami? Moskitiery, rośliny i środki przeciw insektom

Nadejście długo wyczekiwanej wiosny jest na ogół powodem do radości. Niestety, coraz cieplejsze dni nieodłącznie wiążą się z pojawieniem w domu nieproszonych gości – insektów. Przez otwarte drzwi i okna domu do wnętrza dostają się muchy, komary oraz inne owady, które nocą zakłócają nasz sen lub pozostawiają nieprzyjemne ślady na szybach oraz firankach.

1

Insekty dostające się do domu to spory problem. Komary i osy mogą kąsać, położone na talerzach jedzenie momentalne wabi muchy, a latająca wokół lampy ćma przyciąga wzrok kotów, które podczas pościgu za owadem mogą zniszczyć elementy wyposażenia mieszkania. Na szczęście istnieje wiele sposobów by odstraszyć insekty, zwalczyć je lub nie dopuścić do tego, aby dostały się do wnętrza domu. Wszystkie metody można stosować łącznie lub zdecydować się na wybór jednego rozwiązania, które najbardziej nam odpowiada.

2

Rośliny odstraszające owady.

Rośliny odstraszające owady.

Wiosna to czas, kiedy pielęgnujemy ogrody lub zajmujemy się upiększaniem naszego balkonu. Wybierając rośliny na parapety warto zastanowić się nad zakupem tych, które wydzielają olejki eteryczne odstraszające owady. Należy jednak pamiętać, że jedna sadzonka popularnej komarzycy, czyli plektrantusa koleusowatego nie sprawi, że komary będą omijać nasz dom szerokim łukiem. W celu osiągnięcia pożądanego efektu konieczne będzie zasadzenie większej ilości roślin.

Przykładem rośliny, która często gości na naszych parapetach i jednocześnie odstrasza muchy oraz meszki, jest pelargonia. Piękne kwiaty idą w parze z wonią, która zdecydowanie nie podoba się insektom. Komary skutecznie odpędzi lawenda i heliotrop peruwiański, a przydatna w kuchni mięta i bazylia również przyczyni się do zmniejszenia ilości latających natrętów.

Sadzenie roślin celem pozbycia się insektów wydaje się przyjemne i pożyteczne. Niestety, metoda ta nie jest najprostsza. Poszczególne gatunki kwiatów wymagają odpowiedniego nasłonecznienia lub wilgotności, a nie zawsze zdołamy zapewnić im takie okoliczności. Złe warunki pogodowe, za mało doniczek z ziołami, zbyt duża powierzchnia okien – wszystko to może sprawić, że owady i tak dostaną się do naszego domu.

3

Środki przeciwko insektom.

Środki przeciwko insektom.

Jeżeli rośliny nie wystarczą lub nie mamy czasu na sadzenie i pielęgnowanie kwiatów, możemy sięgnąć po nieco inne środki. Walka z owadami w domu może być toczona na różnorakie sposoby. Obecnie na rynku dostępne są liczne preparaty mające odstraszyć owady, np. elektryczne odświeżacze uwalniające określony zapach. Popularne stają się wszelkiego rodzaju aerozole i urządzenia generujące dźwięki płoszące komary.

Poza nowoczesnymi metodami zwalczania insektów, warto zaopatrzyć się w lepy na muchy, pułapki na szerszenie i osy, ewentualnie rozważyć świece z olejkami eterycznymi lub spraye chroniące domowników przed ukąszeniami. Chemiczne środki zwalczania owadów bywają skuteczne, jednak muchy i komary wciąż mogą wlecieć przez okno do naszego mieszkania. Dlatego warto rozważyć inne, o wiele bardziej efektywne sposoby ochrony.

4

Moskitiery – skuteczna ochrona przed owadami.

Rośliny lub spraye mają chronić nas przed owadami, jednak zamiast próbować się pozbyć insektów z mieszkania, o wiele lepiej uniemożliwić im dostanie się do środka. W tym celu należy zaopatrzyć się w moskitierę, czyli gęstą siatkę wykonaną najczęściej z włókna węglowego – materiału, dzięki któremu jest zarówno wytrzymała jak i estetyczna. Istnieje wiele rodzajów moskitier, które możemy zastosować w naszym oknie lub drzwiach balkonowych. Do najbardziej popularnych należy moskitiera okienna ramkowa, która za pomocą uchwytów jest montowana do ramy okna. Jej niewątpliwą zaletą jest to, że pasuje do prawie wszystkich profili okiennych i łatwo może być założona lub zdjęta. Pozwala to na proste czyszczenie jej powierzchni i sezonowe użycie, dzięki czemu moskitiera może służyć wiele lat.

W ofercie firmy DAKO możemy znaleźć również moskitiery zwijane, montowane w kasetce i rozwijane poziomo lub pionowo na prowadnicach. W przypadku moskitier zwijanych istnieje możliwość zastosowania moskitiery jako dodatkowego, zintegrowanego wyposażenia rolety zewnętrznej. W razie potrzeby moskitiera może być opuszczana i podnoszona podobnie jak osłona okienna. Jeżeli w naszym domu zamontowaliśmy szczególnie duże przeszklenia na tarasie, balkonie lub ogrodzie zimowym, wtedy najlepiej zastosować moskitiery przesuwane, które poruszając się na specjalnych szynach i nie wchodzą w kolizje z roletami.

Ochrona naszego domu przed owadami jest niezwykle ważna. Insekty nie tylko zanieczyszczają ściany oraz firany, ale również jedzenie pozostawione poza lodówką. Szerszenie lub osy mogą bardzo boleśnie ukąsić, a komary nie pozwolą nam cieszyć się spokojnym snem. Naturalne lub chemiczne metody radzenia sobie z owadami mogą ograniczyć liczbę nieproszonych gości dostających się do wnętrza mieszkania, jednak dopiero postawienie fizycznej bariery w postaci moskitiery ustrzeże nas w pełni przed irytującymi działaniami insektów. Wiosna to czas wzmożonej aktywności owadów, dlatego należy najszybciej podjąć kroki mające na celu zapewnienie spokojnego snu oraz życia codziennego nam i naszej rodzinie.

Przeczytaj teraz:

źródła zdjęć: Materiały partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 23.05.2019

Komentarze

NULL