Dmuchawy elektryczne i odkurzacze do liści – jak wybrać

Dmuchawy i odkurzacze do liści to coraz bardziej popularne w Polsce urządzenia ogrodowe. Jesienią stają się prawdziwym wybawieniem, kiedy to mnóstwo liści spada z drzew i zalega w różnych nieodpowiednich miejscach. Dmuchawy pomagają zadbać o porządek w ogrodzie, są bardzo ciekawą alternatywą dla tradycyjnych grabi. Znacznie zwiększają tempo pracy, szybko i sprawnie radzą sobie z oczyszczeniem nawet większego terenu z dużej ilości liści. Niektórym jednak dmuchawy i odkurzacze kojarzą się z wielkimi sprzętami, używanymi przez profesjonalne firmy, które zajmują się sprzątaniem przestrzeni publicznych. Dlatego przed podjęciem decyzji warto dowiedzieć się, na co szczególnie zwrócić uwagę.

1

Czym różni się odkurzacz od dmuchawy do liści?

Na rynku można znaleźć zarówno odkurzacze do liści jak i dmuchawy. Oba te sprzęty są przeznaczona do oczyszczania ogrodów z opadłych liści, jednak znacznie różnią się sposobem działania.
Odkurzacz ogrodowy zwykle ma niewielkie rozmiary. Najwygodniej nosi się go na ramieniu przy pomocy specjalnych szelek. Posiada on długą rurę, podobnie jak odkurzacze pokojowe. I to ona odpowiada za wciąganie do środka liści i innych drobnych śmieci. Odpadki gromadzą się w specjalnym worku. Bardzo dużą zaletą jest to, że można usunąć odpadki, które znajdują się nawet w bardzo trudno dostępnych miejscach.
Dmuchawa do liście działa trochę inaczej, ma również trochę inne przeznaczenie. Zwykle używa się je do usunięcia liści i drobnych śmieci z konkretnych przestrzeni jak np. chodnik, taras, balkon itp. Strumień powietrza zdmuchuje śmieci w inne miejsce. Nie usuwa ich trwale tak jak odkurzacze. Bardzo ciekawe jest to, że niektórzy producenci oferują specjalne urządzenia, które łączą w sobie funkcje odkurzacza i dmuchawy, zależnie od preferencji użytkownika.
Czym kierować się przy wyborze dmuchawy do liści lub odkurzacza? Przy wyborze sprzętu przede wszystkim trzeba zastanowić się, czy lepszy rozwiązaniem będzie odkurzacz czy dmuchawa. Jeżeli ta decyzja zostanie podjęta można skupić się na innych parametrach.

2

Dmuchawy elektryczne do liści – na co zwrócić uwagę

Decydując się na zakup dmuchawy elektrycznej do liści trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii:

Moc dmuchawy – im urządzenie ma większą moc, tym podmuch powietrza jest mocniejszy i praca szybsza i wydajniejsza. Kwestia ta jest zależna m.in. od wielkości terenu. W małych ogrodach z pewnością wystarczy wybrać dmuchawę o mniejszej mocy. Każdy modem posiada jakąś konkretną prędkość przepływu powietrza. Im ona jest większa, tym większa jest siła uderzenia.

  • 200 km/h – dmuchawy świetnie sobie radzą z lekkimi, suchymi liśćmi i drobnymi elementami,

  • 200-300 km/h – urządzenie nadaje się do usuwanie zmokłych i poklejonych liści oraz nawet mniejszych gałązek,

  • więcej niż 300 km/h - dmuchawa poradzi sobie nawet z ciężkimi przedmiotami.

Objętość przepływu powietrza – kolejna bardzo istotna kwestia, wielka moc powietrza może nie wystarczyć, kiedy jego strumień jest wąski, dlatego warto zwrócić na to uwagę. Dobrym wyborem jest dmuchawa, która może objąć swoich strumieniem powietrza, duży obszar.

  • 200 m3/h – małe dmuchawy, mają przeciętne możliwości,

  • do 800 m3/h – urządzenia, które są bardzo wydajne i w bardzo szybkim tempie mogą się uporać z oczyszczeniem wyznaczonego terenu.

Dodatkowe funkcje – przy wyborze dmuchawy, warto także zwrócić uwagę na inne, możliwe funkcje:

  • blokada – pozwala na ustalenie jednej, stałej wydajności pracy, co pozwala na kontrolowanie mocy,

  • szelki i uchwyty – znacznie ułatwiają pracę,

  • zabezpieczenie przed przegrzaniem – jest to bardzo ważna funkcje, która chroni silnik przed przegrzaniem, przy zbyt długiej i intensywnej pracy.

3

Odkurzacz do liści – na co zwrócić uwagę

Decydują się na zakup odkurzacza do liści trzeba zwrócić uwagę na podobne kwestie, jak w przypadku dmuchawy. Z pewnością najbardziej istotna jest jego moc. Kolejną kwestią, która jest bardzo ważna przy wyborze urządzenia, jest pojemność worka. Powinna być ona dostosowana do wielkości powierzchni, która będzie podlegała sprzątaniu. Na rynku istnieje wiele różnych wymiarów worków, od 20 o 70 litrów. Nie można zapomnieć, że decydując się na większy worek, trzeba wziąć pod uwagę to, że waga urządzenia znacznie wzrośnie, kiedy będzie on wypełniony. Dlatego nie bez znaczenie jest także podstawowa waga odkurzacza oraz wszelkie pasy i uchwyty, która mają pomóc w obsłudze. Jeżeli znaczenie ma cicha praca, warto zdecydować się na sprzęt, który nie generuje zbyt dużego hałasu.

Wiele profesjonalnych narzędzi tego typu dostarcza Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe A/B/C.

źródła zdjęć: Partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 05.05.2019

Komentarze