Tanie ubezpieczenie OC dla zaradnych - jak uniknąć przepłacania?

Ubezpieczenie OC to jedna z takich polis, które wybiera się głównie z uwagi na jej cenę. Zakres jest wszędzie taki sam, więc wyłącznie składka ma znaczenie i jest elementem decydującym przy dokonywaniu wyboru. Warto wiedzieć, co zrobić, by uniknąć przepłacania za to właśnie ubezpieczenie.

1

Przemyśl swoje oczekiwania

Przemyśl swoje oczekiwania

Niektórzy szukają wyłącznie ubezpieczenia OC, bo to ono jest wymagane przepisami prawa i obowiązkowe. Innego rodzaju polisy komunikacyjne to już kwestia dobrej woli właściciela auta. Warto jednak zastanowić się, czy korzystnym rozwiązaniem będzie wykupienie wyłącznie tej podstawowej ochrony, czy jednak lepiej jest ją rozszerzyć i dodatkowo objąć swoje auto ochroną AC lub assistance. Taka decyzja na wstępie poszukiwań ma ogromne znaczenie, ponieważ pozwala ukierunkować swoje poszukiwania. W wielu przypadkach zaś wybranie pakietu ubezpieczeń okazuje się korzystniejsze niż wybranie wyłącznie jednej, podstawowej umowy ubezpieczeniowej.

2

Poszukaj promocji

W drugiej kolejności warto poszukać różnorodnych promocji ubezpieczeniowych. Takie podejście pozwala nie tylko zdobyć większą wiedzę w zakresie aktualnej oferty ubezpieczeniowej na rynku, ale również, pozwala na to by zorientować się w szacunkowych cenach, stawkach i propozycjach towarzystw ubezpieczeniowych.

Promocje są różne, ale te, które spotyka się najczęściej dotyczą:

  • pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, assistance);

  • pakietów ubezpieczeń w jednej firmie (masz ubezpieczenie nieruchomości? Sprawdź, czy nie przysługuje ci rabat na OC);

  • kupowania przez internet (polisa kupiona online jest tańsza niż ta sama kupiona u agenta).

Niektóre promocje się łączą, inne nie. Im więcej przyszły ubezpieczony się dowie przed zawarciem umowy, tym lepszego wyboru może dokonać.

3

Przejrzyj porównywarkę

Przejrzyj porównywarkę

Kolejnym krokiem powinna być weryfikacja aktualnych ofert, które są dostępne na rynku, za pośrednictwem porównywarki ubezpieczeniowej. To narzędzie dostępne online, które skupia w jednym miejscu kilka czy nawet kilkanaście różnych produktów ubezpieczeniowych (oczywiście w ramach jednej grupy polis, w tym wypadku OC).

Po wprowadzeniu swoich danych i danych ubezpieczanego pojazdu pojawia się lista dostępnych polis wraz z wyliczonymi dla nich składkami. To bardzo wygodny sposób by znaleźć tanie ubezpieczenie OC. Na liście znaleźć można zarówno bardzo drogie, jak i bardzo tanie polisy, więc dokonanie wyboru będzie bardzo proste.

4

Przeanalizuj uzyskane oferty

Po uzyskaniu wszystkich ofert warto je przejrzeć. Mimo tego, że cena jest tutaj dominującym czynnikiem, to i tak warto sprawdzić, co w danej ofercie się kryje. Być może za nieco wyższą składką ukrywa się dołączone minicasco lub assistance.

Towarzystwa ubezpieczeniowe stosują takie rozwiązanie, że rozszerzają podstawową polisę o dodatkowe opcje, a składka rośnie przy tym nieznacznie. Właśnie dlatego tak istotne jest, by dokładnie sprawdzić, co kryje się w danej propozycji ubezpieczeniowej. Czasami warto bowiem dopłacić kilka złotych, a zyskać w zamian za to dodatkową ochronę. Jej wykupienie mogłoby pociągnąć za sobą znacznie większe koszty, nawet gdyby podstawowa polisa była tańsza.

5

Wybierz najlepszą polisę

Po przeanalizowaniu wszystkich ofert i porównaniu zakresów z proponowanymi składkami czas na podjęcie decyzji. Dla każdego inna polisa będzie dobra, to kwestia indywidualna. Po dokonaniu wyboru, wystarczy kliknąć w przycisk oznaczony „kup polisę”. Dodatkową korzyścią z takiego rozwiązania jest to, że często ubezpieczenia kupowane w ten sposób, są po prostu tańsze. Towarzystwa ubezpieczeniowe obniżają składkę, by zachęcić klientów do kupowania przez internet.

Po kliknięciu w przycisk pojawią się dalsze instrukcje, dotyczące opłacenia składki. Po jej przelaniu i zaksięgowaniu na koncie ubezpieczyciela, polisa jest przesyłana na adres mailowy ubezpieczonego, wraz z Ogólnymi Warunkami Umowy.

Taka forma zakupu to dodatkowe oszczędności. Nie trzeba nigdzie jechać i z nikim się spotykać. To oszczędność czasu, ale również i pieniędzy. Wygoda, komfort, swoboda wyboru i mniejsze wydatki. Czy może być korzystniej?

źródła zdjęć: Materiały partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 04.01.2019

Komentarze