Jak zostać rentierem?

Idąc za Wikipedią: "rentier (fr. rentier) – osoba utrzymująca się z dochodów płynących od posiadanego kapitału, nieruchomości, odsetek od papierów wartościowych (akcji, obligacji itp.) lub wkładów bankowych". (źródło: http://pl.wikipedia.org) Mówiąc prościej: zgromadź mnóstwo pieniędzy, ulokuj je, co roku wybieraj odsetki i żyj z nich. Jak obliczyć, ile pieniędzy musisz zgromadzić, by zostać rentierem?

1

Ustal kwotę, której potrzebujesz, aby się utrzymać. Mówiąc inaczej: zsumuj wysokość swoich rachunków za prąd, media, internet, czynsz itd. Do tej kwoty dodaj pieniądze, które potrzebujesz na jedzenie i rozrywkę.

2

Brawo. Już wiesz, ile potrzebujesz, aby się utrzymać. Teraz ustal kwotę, którą potrzebujesz, by utrzymywać się z odsetek o takiej właśnie wysokości. Istnieje bardzo prosty wzór, który pozwala tę kwotę obliczyć:
potrzebny kapitał = miesięczne zapotrzebowanie na pieniądze x 150
Pobawmy się w obliczenia. Pan X ma 24 lata. Zarabia 1000 zł miesięcznie. Ile pieniędzy potrzebuje pan X, by móc żyć z odsetek? Z obliczeń wynika, że jeżeli pan X chciałby utrzymywać się z odsetek (czyli zostać rentierem), musiałby zgromadzić kwotę 150 000 zł.

3

Zacznij gromadzić tę kwotę. Możesz to zrobić na wiele sposobów: albo poprzez regularne oszczędzanie i korzystanie z dobrodziejstw procentu składanego, lub też czerpanie zysków z interesów różnego rodzaju. Na liście potrzebnych rzeczy znajdziesz kilka linków, które mogą Ci w tym pomóc.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Artykuł ten pomaga obliczyć kwotę, której potrzebujesz, by zostać rentierem. Nie opisuję tutaj dróg zdobycia tego kapitału, ponieważ to bardzo szeroki temat. Droga dojścia do tych pieniedzy jest już bardzo indywidualną kwestią.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Łukasz Froch Łukasz Froch

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 25.11.2010

Komentarze

ciekawe