Jak telemarketer powinien radzić sobie podczas rozmowy z klientem?

Jeszcze do niedawna każde załatwianie interesów wymagało zorganizowania spotkania i wielogodzinnych rozmów. Potęga telefonu rośnie i jest nieoceniona w dobie takiej pogoni za sukcesem. Praktycznie na każdym kroku potrzebny jest telefon, który w kilka minut załatwia wiele spraw. Statystyki same mówią za siebie, że sprzedaż przez telefon ciągle rośnie z roku na rok. Telemarketing jest bardzo opłacalny, gdy prowadzisz swoją firmę i chcesz pozyskać nowych klientów oraz sprzedać oferowany produkt.

1

Nie ma znaczenia, co sprzedajesz, ważne jest, aby potrafić to sprzedać z zyskiem i zapewnić firmie stabilną pozycję finansową. Na rynku coraz więcej firm decyduje się na taką formę kontaktu z klientami.


2

Poprzez zastosowanie tego sposobu porozumiewania się zyskuje się wiele korzyści w postaci obniżenia kosztów związanych z organizacją całego spotkania, wynajęciem cateringu, zaoszczędzeniem na paliwie i wiele innych.


3

Poza tym bezcenny jest czas. Nie na darmo mówi się, że „czas to pieniądz”. Za pomocą telefonu możesz załatwić parę spraw i to o statusie priorytetowym. W tradycyjny sposób byłoby to trudne ze względu na uciekający czas.


4

Oczywiście cenne jest spotkanie z klientem „face to face”, ale telefon daje Ci większe możliwości w postaci załatwienia kilku spraw równocześnie. Telefon jest narzędziem wspomagającym osiągnięcie sukcesu.


5

W firmie trzeba zadbać o właściwe stanowiska, sprzyjające pracy w charakterze telemarketera. Teraz bardzo przydatne są telefony na słuchawki, które pozwalają na prowadzenie konwersacji z każdego miejsca.


6

W prowadzeniu Twojego biznesu jest ważne poznanie zasad „pięciu ramion gwiazdy telemarketingu”. Brzmi groźnie, ale to nic innego, jak optymalne zarządzanie firmą.


7

Pięć elementów decyduje o efektywnym telemarketingu, które uczestniczą w osiąganiu sukcesu. Planowanie to podstawa zasad telemarketingu. Musisz dobrze przygotować prezentację tego, co zamierzasz sprzedać. Rozmawiając musisz być pewny tego, co mówisz i bardzo motywująco musi to brzmieć. To z kolei przybliża Ciebie do sprzedaży oferowanego produktu. Taki jest mechanizm sprzedaży i tego bezwzględnie należy przestrzegać.


8

Drugim elementem - ważnym nie mniej - jest słuchanie klienta. Musi on poczuć się wyjątkowo. Ma odnosić wrażenie, że w danej chwili tylko on jest najważniejszy i zrobisz praktycznie dla niego wszystko. Zadbaj o to, aby stworzyć więź między klientem a Tobą.


9

Ta nić jest niezbędna do nawiązania bliższego kontaktu i możliwości dowiedzenia się, co klient od Ciebie oczekuje, jakie są jego potrzeby i w jaki sposób możesz to wszystko mu zapewnić.


10

Przedstawiając swoją ofertę nie możesz zanudzać przemówieniami. Musisz nawiązać z nim dialog oraz powinno pojawić się zainteresowanie ze strony kupującego ofertą.


11

W telemarketingu spróbuj wykorzystać słabości klientów oraz ich emocje, ponieważ nie widzisz ich, to Ty powinieneś kontrolować rozmowę poprzez różnorodność emocji oraz tonację głosu.


12

Powinieneś być profesjonalnie przygotowany na ewentualne pytania ze strony klienta. Jego zaciekawienie daje możliwość dalszej prezentacji samych plusów sprzedawanego przez Ciebie produktu. Jeżeli klient ma jakieś wątpliwości, staraj się mu wytłumaczyć podpierając się przykładami, by rozwiać jego wahania odnośnie zakupu.


13

Jeżeli nie będzie miał już więcej pytań lub zastrzeżeń, to nadszedł moment na zaproponowanie mu sfinalizowania omawianego produktu. To najtrudniejsza chwila dla Ciebie jako telemarketera, bo właśnie w tej chwili okaże się, jak skutecznie przekonałeś klienta do zakupienia asortymentu.


14

Często zdarza się, że pomimo profesjonalnego przedstawienia oferty klient wycofuje się z zakupu. Nie zrażaj się po pierwszym razie, tylko wyciągnij wnioski, gdzie popełniłeś błąd i dlaczego tak stało się.


15

Każda kolejna rozmowa pozwala na uczenie się, jak powinieneś zachować się w danej chwili. Nawet jeżeli klient mówi Ci stanowczo „nie”, możesz spowodować poprzez umiejętne poprowadzenie rozmowy, że zmieni zdanie na ten temat.


Przeczytaj teraz:

  1. Ewa  Wilczek Ewa Wilczek

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 26.09.2010

Komentarze

To wszystko zależy od kultury i umiejętności rozmówcy. Nic nie trzeba kupować, ale przyjemnie jest posłuchać, jak potrafi opowiadać. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2013-02-15 13:29:39

Słuchanie jest bardzo ważne. Denerwuję się, gdy telemarketer nie rozumie, że nie jestem zainteresowana i próbuje kontynuować rozmowę.

Ostatnio zmieniony: 2013-02-14 18:45:44

Profesjonalny telemarketing różni się od domokrążców, nie można tego w ten sposób łączyć. Ja też nie wdaję się w żadną dyskusję, gdy ktoś stara mi się sprzedawać na siłę.

Ostatnio zmieniony: 2013-01-27 11:59:05

Zgadzam się w zupełności. Telemarketerzy źle podchodzą do swojej pracy. Ja nie poświęcam im żadnej uwagi.

Ostatnio zmieniony: 2013-01-24 11:23:30

Bardzo dogłębnie przedstawiony temat. Osobiście nie jestem zachwycony pracą naszych telemarketerów. Nie poświęcam im za dużo czasu.

Ostatnio zmieniony: 2011-09-27 18:08:34

Na naszym rynku, telemarketing został źle wprowadzony i to już jest podstawowy błąd, gdzie traci się Klientów. Na Zachodzie większość firm w ten sposób funkcjonuje i osiąga przy tym zyski. Przez nas telemarketing postrzegany jest, jako nachalny, a , nawet, wręcz niekulturalny. Na siłę próbuje się coś sprzedawać. Te same taktyki są wykorzystywane przez firmy zachodnie, a jednak im się udaje. Jaka tajemnica tkwi w tym? To doskonale przeszkoleni sprzedawcy i w każdym calu przygotowani perfekcyjnie, aż chce się kupować. Dużo nam jeszcze brakuje do idealnego telemarketingu, niestety. Muszę zgodzić się z moim przedmówcą. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony: 2011-09-05 13:04:22

Telefony od różnych firm uważam za jedną z najgorszych form spamu. Nie dość, że ktoś mi przeszkadza, to jeszcze postępuje nieprofesjonalnie - nie przedstawia się, ale pyta o moje dane, nie daje mi dojść do słowa itp. Myślę, że ten poradnik przyda się wielu telemarketerom na początek, chociaż ja swojego stosunku do takich telefonów raczej nie zmienię.

Ostatnio zmieniony: 2011-08-18 00:28:30