Czego należy spodziewać się po pośrednikach finansowych?

Człowiek niemający doświadczenia w branży kredytowej będzie miał problem z tym, aby samodzielnie znaleźć najlepszą dla siebie ofertę pożyczki. W związku z tym zawsze będzie on mógł zwrócić się o poradę do specjalistów, czyli pośredników finansowych. Czego należy się spodziewać, współpracując z nimi?

1

Profesjonalizmu

Profesjonalizmu

Pośrednicy finansowi są rynkiem, który jest uregulowany pod kątem prawnym. Z tego powodu pracownicy zatrudnieni w przedsiębiorstwie oferującym ich usługi bezwzględnie muszą legitymować się odpowiednimi kwalifikacjami. Niezwykle trudno jest w tej dziedzinie natrafić na ludzi będących w trakcie nauki, czy niedoświadczonych. Jaki powinien być kandydat chcący pracować w tej profesji? Największe szanse mają absolwenci studiów ekonomicznych, prawniczych i zdobywcy certyfikatu Komisji Nadzoru Finansowego.

"Eksperci finansowi pomagają swoim klientom realizować ich marzenia. Jeśli potrzebą jest mieszkanie, to znajdują najkorzystniejszą ofertę kredytu. Jeśli natomiast klient dysponuje wolnymi środkami, to ekspert pomaga w ich inwestowaniu lub lokowaniu w bezpiecznych produktach oszczędnościowych – w zależności od preferencji klienta." - możemy przeczytać na stronie Expander.

2

Brak kosztów za współpracę!

Wasze początkowe zdumienie jest jak najbardziej uzasadnione. Nie wszyscy bowiem wiedzą, że potencjalny pożyczkobiorca nie uiszcza opłat za usługi pośrednika, przynajmniej w sposób pośredni. Jak jest to możliwe? Sytuacja jest prosta: bank zarabia na kredycie dzięki naliczeniu opłat dodatkowych. Następnie płaci pośrednikowi w momencie, w którym udaje mu się doprowadzić do podpisania umowy ze zdecydowanym klientem. W tym momencie nie wykazujemy wzrostu całkowitego kosztu pożyczki, z kolei dochodzi do zmiany podmioty, który zdobywa prowizję.

Wejście w kontakt z tego typu specjalistą jest zatem cenny, ponieważ nie wiąże się z koniecznością zapłaty i nie generuje potencjalnie negatywnych konsekwencji, jak obniżenie scoringu BIK.

3

Poziom realizacji działań

Konkurencja w branży w żadnym razie nie śpi, dlatego pośrednicy niejako z przymusu są ludźmi z ponadprzeciętną wiedzą na temat kredytów. Zwracając się do nich, można być pewnym tego, że otrzyma się rzetelne oraz sprawdzone informacje o korzystnych aktualnie dostępnych na rynku ofertach i sposobach na załatwienie wygodnych warunków spłaty zobowiązania. Pamiętajcie o jednym – przeprowadźcie konwersację z pośrednikiem przed pójściem do banku. Wspomnieliśmy w poprzednim punkcie o Biurze Informacji Kredytowej i to nie bez przyczyny, ponieważ zbyt częste odwiedzanie instytucji bankowych zaniża zdolność kredytową. Ponadto zawsze można porównać oferty online, co jest zarówno wygodne, jak i bezpieczne.

źródła zdjęć: Partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 09.01.2020

Komentarze